Proiect de ordin: Depunerea obligatorie on-line a declaratiilor fiscale de catre contribuabilii mari si mijlocii

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a elaborat Proiectul de Ordin al presedintelui ANAF privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta de catre contribuabilii mari si mijlocii.

Proiectul de ordin propune:
– introducerea obligativitatii depunerii declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul SEN, pentru contribuabilii mari si contribuabilii mijlocii, precum si pentru sediile secundare ale acestora;
–  posibilitatea utilizarii metodei de depunere a declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul SEN, ca metoda alternativa de declarare, pentru ceilalti contribuabili.

Declaratiile fiscale se depun in baza detinerii unui certificat calificat emis de un furnizor de servicii de certificare acreditat, inscris in Registrul furnizorilor de servicii de certificare, potrivit Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, prin accesarea website-ului www.e-guvernare.ro, in conditiile prevazute in Hotararea Guvernului nr. 1.085/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

Inregistrarea titularilor certificatelor calificate, in calitate de reprezentanti legali sau imputerniciti pentru semnarea declaratiilor fiscale, se efectueaza pe portalul ANAF, conform dispozitiilor Capitolului III din Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, cu modificarile si completarile ulterioare.

Potrivit Hotararii Guvernului nr. 104/2010 privind modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.085/2003, depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul SEN, reprezinta singura modalitate legala de transmitere in format electronic a declaratiilor.

Pentru aceste categorii de contribuabili s-a avut in vedere faptul ca au capacitatea necesara de a utiliza aceasta metoda de declarare, precum si faptul ca, de regula, organul fiscal de administrare nu se afla in aceeasi raza teritoriala cu sediile de desfasurare a activitatii.
Proeictul de ordin poate fi consultat aici sau la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul in str. Apolodor, nr.17, sector 5, Bucuresti.

Sugestiile, propunerile sau opiniile referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media – cu mentiunea “Conf.Legii nr. 52/2003”, astfel:
• prin scrisori la adresa postala: Agentia Nationala de Administrare Fiscala, str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucuresti, cod postal 050741 – la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media;
• electronic la adresa de mail: relatiipublice.anaf@mfinante.ro;
• prin fax la numarul: 0213.199.857.

Sursa: finantevalcea.ro

(Visited 134 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


seven × = 21

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 5.113 persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor.