Instructiunile de utilizare a serviciului de depunere a declaratiilor on-line

Pentru facilitarea depunerii electronice a declaratiilor fiscale de catre contribuabilii mari si mijlocii, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a elaborat si pus la dispozitia contribuabililor Instructiunile de utilizare a serviciului de depunere a declaratiilor on-line.

Instructiunile de utilizare a serviciului de depunere a declaratiilor on-line pot fi consultate aici.

Multe informatii privind depunere declaratilor electronice gasiti aici.

Aceste instructiuni descriu etapele necesare pentru transmiterea prin Internet a declaratiilor fiscale, conform Ordinului ministrului finantelor publice nr. 858/2008, cu modificarile si completarile ulterioare. Se pot depune in acest mod urmatoarele declaratii:
1.100 – Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat
2.101 – Declaratie privind impozitul pe profit
3.102 – Declaratie privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale
4.103 – Declaratie privind accizele
5.120 – Decont privind accizele
6.130 – Decont privind impozitul la titeiul din productia interna
7.200 – Declaratie privind veniturile realizate
8.300 – Decont de taxa pe valoarea adaugata
9.301 – Decont special de taxa pe valoarea adaugata
10.390 – Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri
11.710- Declaratie rectificativa

Etapele pe scurt
1. Obtineti un certificat de semnatura electronica de la o firma autorizata.
2. Instalati programul Adobe Reader 8.2.
3. Descarcati documentul de confirmare de pe portalul ANAF, completati-l (dvs. si furnizorul certificatului) si transmiteti-l prin e-mail la ANAF.
4. Listati, semnati si stampilati cererea de utilizare a serviciului de depunere electronica (formularul 150).
5. Prezentati documentele necesare la orice unitate fiscala (imputernicirea, act identitate, formularul 150).
6. Asteptati primirea pe e-mail a dreptului de utilizare a serviciului.
7. Descarcati formularele electronice de pe portalul ANAF.
8. Completati formularele de declaratii.
9. Transmiteti declaratiile.
10.Examinati starea declaratiilor transmise.

Cerinte de sistem
Sistemul de transmitere prin Internet a declaratiilor fiscale functioneaza pe majoritatea calculatoarelor cu sistem de operare Windows. Pentru detalii si pentru descarcarea programului Adobe Reader 8.2, apasati aici.
Inainte de orice operatie, va recomandam sa creati un folder cu numele DECEL (declarare electronica), unde veti salva toate fisierele necesare acestei aplicatii.

Despre certificatele digitale calificate
Pentru a transmite o declaratie fiscala prin Internet trebuie sa aplicati o semnatura electronica, obtinuta printr-un certificat digital. Conform OMEF 858/2008, certificatele digitale se obtin de la furnizorii de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii 455/2001 privind semnatura electronica. Acest certificat digital este denumit in continuare certificat digital calificat. Pentru detalii privind obtinerea unui certificat digital calificat, apasati aici.

Cu un singur certificat puteti semna declaratii fiscale pentru mai multi contribuabili, daca aveti imputernicirea lor.

Daca o firma (de ex. de contabilitate)  care tine evidentele fiscale ale unor clienti, doreste sa foloseasca mai multi angajati pentru semnarea electronica a declaratiilor fiscale, atunci fiecare angajat va avea un certificat digital pe o adresa proprie de e-mail (nu adresa unica a firmei).

Pentru siguranta transmiterii datelor, trebuie ca certificatul digital calificat detinut de dvs. sa fie confirmat de cel care vi l-a eliberat. Pentru aceasta, descarcati urmatorul document de confirmare de aici.  Completati documentul de confirmare, aplicand semnatura digitala in casuta “Semnatura utilizator”.

Completati documentul doar in jumatatea de sus, nu semnati si in locul Autoritatii de Certificare.

Sursa: anaf.ro

(Visited 168 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


six + = 7

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 5.180 persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor.