Atentie la mesajul ANAF de validare sau invalidare a depunerii Declartiei 112

Vineri, 25 martie 2011 este este termenul limita pentru depunerea la unitatea fiscala a formularului D112 „Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate” pentru luna februarie 2011.

Pana la 1 iulie 2011, contribuabilii vor putea depune noul formular fie prin Internet, fie la ghiseu, dupa aceasta data, depunerea prin Internet devenind obligatorie. Aceasta presupune obtinerea unui certificat digital calificat de semnatura electronica, emis de furnizorii autorizati, si inregistrarea acestuia la organele fiscale.

In cazul in care contribuabilii decid sa depuna declaratia 112 la ghiseu, trebuie sa se prezinte la ghiseele administratiilor financiare cu formularul D112 in format hartie, semnat si stampilat, conform legii, insotit de declaratia in format electronic, pe suport CD.

Formularul D112 format electronic, pe suport CD trebuie sa cuprinda:
– Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate;
– Anexa 1.1 „Anexa angajator”;
– Anexa 1.2 „Anexa asigurat” (cate o anexa 1.2 pentru fiecare asigurat).

Anexa 1 va fi insotita de CD  (fisierele .pdf si .xml) inscriptionat cu marker permanent cu: codul fiscal al societatii, denumirea societatii, luna si anul.

In situatia in care, in urma verificarii preliminare la ghisee, se identifica erori de validare din motive tehnice, erori de structura a fisierului sau existenta unor date incorecte, iar formatul electronic al declaratiei nu a fost prelucrat, contribuabilii au obligatia ca, in termen de maxim 3 zile, sa prezinte formatul electronic al declaratiei, fara erori si intr-o forma care sa poata fi prelucrata.

Dupa depunerea la ghiseu a D 112, este obligatorie vizualizarea starii declaratiei, deoarece declaratia se considera depusa numai in cazul in care mesajul MFP este – Declaratia este valida.

Pentru vizualizarea mesajului, se acceseaza linkul http://www.anaf.ro/StareD112, se introduce codul fiscal si numarul de inregistrare primit la ghiseu. Este necesara consultarea recipisei pentru ca, in continutul acesteia, apar mesajele de validare sau nevalidare.

Cand mesajul din recipisa este – Declaratia este valida -, obligatia de declarare a fost indeplinita.

In situatia in care mesajul din recipisa este – Declaratia are erori de validare -, obligatia de declarare nu a fost indeplinita, iar contribuabilii trebuie sa urgenteze depunerea unei noi declaratii, ca declaratie initiala, dupa care vor parcurge aceeasi procedura de vizualizare a starii declaratiei.

Cand mesajul din recipisa este – Declaratia este valida – dar are atentionari, obligatia de declarare a fost indeplinita, iar pentru rezolvarea acestor atentionari se completeaza si se depune o declaratie rectificativa, declaratie care cuprinde toate datele inclusiv cele corecte urmand apoi vizualizarea starii declaratiei.

Contribuabilii care depun acest formular on-line vor urmari mesajele de pe site-ul MFP pentru a afla daca declaratia a fost sau nu validata si vor proceda in consecinta.

Foarte important!
Ultimele declaratii care se vor depune la ghiseu vor fi cele aferente lunii mai, cu termen de declarare 25 iunie 2011.
Incepand cu 1 iulie 2011, contribuabilii au obligatia sa depuna  Declaratie 112 numai online. Pentru transmiterea online este necesara obtinerea certificatul digital calificat pentru semnatura electronica.

Sursa: finantevalcea.ro

(Visited 661 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


+ nine = 15

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 5.180 persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor.