Precizari privind certificatul digital calificat pentru semnatura electronica

Incepand cu 1 iulie 2011, contribuabilii au obligatia sa depuna  Declaratia 112 numai online. Pentru transmiterea online este necesara obtinerea certificatul digital calificat pentru semnatura electronica.

Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica se obtine de la unul din cei trei furnizori de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.

Lista furnizorilor se gaseste pe site-ul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, www.mcsi.ro, sectiunea Registrul furnizorilor de servicii de certificare, sau pe www.anaf.ro .

In ordine alfabetica, furnizorii sunt societatile comerciale:
– CERT SIGN SRL – www.certsign.ro;
– DIGI SIGN SA – www.digisign.ro;
– TRANS SPED SRL – www. transsped.ro.

Important! Este necesara instalarea programului Adobe Reader 8.2.
Cu un singur certificat puteti semna declaratiile fiscale pentru mai multi contribuabili. In cazul in care sunt mai multi angajati pentru semnarea electronica a declaratiilor fiscale, pentru fiecare angajat se obtine un certificat digital pe o adresa proprie de e-mail.

Pentru siguranta transmiterii datelor, certificatul digital calificat obtinut trebuie sa fie confirmat de firma care l-a eliberat. Pentru aceasta, se descarca in calculatorul de pe care se transmit declaratiile documentul de confirmare.

Se completeaza documentul de confirmare si se aplica semnatura digitala in casuta Semnatura utilizator.

Atentie! Aplicatia preluata de la furnizorul de certificate digitale calificate trebuie sa fie salvata pe discul calculatorului de pe care urmeaza a fi transmise declaratiile fiscale.

Atentie! Ultimele declaratii care se vor depune la ghiseu vor fi cele aferente lunii mai, cu termen de declarare 25 iunie 2011.

Sursa: finantevalcea.ro

(Visited 358 times, 1 visits today)

3 Responses to Precizari privind certificatul digital calificat pentru semnatura electronica

  1. Eduard says:

    Multi clienti intreaba de ce nu se poate semna electronic declaratia 112 direct din programul nostru de contabilitate Saga C.P.

    Din motive tehnice implicatiile implementarii unui astfel de sistem (destul de tampit de altfel) e dincolo de scopul programelor de contabilitate si/sau salarizare. Procedura de instalare a certificatului pe propriul calculator trebuie facuta neaparat cu aplicatiile lor iar apoi pentru ‘semnarea’ declaratiei nu necesita decat un singur click din partea utilizatorului, fie pe documentul pdf (softul A) sau in lista de selctare a modalitatii de semnare a declaratiei 112 in softul J (de verificare si validare a fisierului xml generat automat de aplicatiile software).

    Saga C.P. (si probabil multe alte programe de contabilitate) permit ambele modalitati de transmitere a decl 112, dar eu nu stiu unul singur care sa semneze singur declaratia. Ar fi periculos de altfel, o verificare sumara de catre utilizator a declaratiei 112 generate de programele de contabilitate este recomandata, in cazurile mai speciale chiar necesara.

    Oricum, e dragut ca pentru un certificat digital de semnare a decl 112 te costa o suma de bani atat pentru achizitionare, reinoire (anual?!) sau revalidare, iar la banci acesta este furnizat gratuit 🙂

  2. Popescu says:

    Exista o diferenta intre semnarea documentului PDF (care necesita decat un singur click) si transmiterea manuala (cateva zeci de pasi). Poate n-ati aflat, insa exista o varianta pentru transmitere declaratii automat.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


seven − = 1

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 5.113 persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor.