In data de 29.03.2011 a fost actualizat soft-ul A de incarcare si validare date pentru formularul D112 (PDF Adobe), valabil incepand cu data 01.04.2011, inclusiv pentru declaratiile rectificative aferente perioadelor de raportare ianuarie – februarie 2011.
Soft-ul A de incarcare si validare date pentru formularul D112 (PDF Adobe) actualizat in data de 18.02.2011 este valabil pana 31.03.2011.
Afla aici cum pot fi preluate datele dintr-o versiune anteriora a PDF-ului inteligent pentru generarea Declaratiei 112
Amintim contribuabililor care au calitatea de angajatori sau entitatilor asimilate angajatorilor ca trebuie sa depuna lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza impozitul pe venit si contributiile sociale, formularul D112 „Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”.
In acest sens, contribuabilii trebuie sa se prezinte la ghiseele administratiilor financiare cu formularul D112 in format hartie, semnat si stampilat, conform legii, insotit de declaratia in format electronic, pe suport CD.
Formularul D112 format electronic, pe suport CD trebuie sa cuprinda:
– Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate;
– Anexa 1.1 „Anexa angajator”;
– Anexa 1.2 „Anexa asigurat” (cate o anexă 1.2 pentru fiecare asigurat).
Formularul D112 in format hartie trebuie sa aiba inscrise: codul de identificare fiscala, datele de identificare ale contribuabilului, potrivit formularului, precum si semnatura si stampila.
In situatia in care, in urma verificarii preliminare la ghisee se identifica erori de validare (din motive tehnice, erori de structura a fisierului sau existenta unor date incorecte), iar formatul electronic al declaratiei nu a fost prelucrat, contribuabilii au obligatia ca in termen de maxim 3 zile, sa prezinte formatul electronic al declaratiei, fara erori si intr-o forma care sa poata fi prelucrata.
Contribuabilii care detin certificat digital calificat pot depune declaratia D112 prin mijloace electronice de transmitere la distanta, procedura reglementata prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 858/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, accesand website-ul e-guvernare.ro.
Stadiul de prelucrare a declaratiilor depuse, obligatoriu va fi consultat de fiecare contribuabil accesand, website-ul Ministerului Finantelor Publice la adresa: http://www.anaf.ro/StareD112/, optiunea Vizualizare declaratie, pentru a avea certitudinea incarcarii declaratiilor pe serverul central al ANAF si validarii acestora.
Accesul la aceasta optiune se face utilizand numarul de inregistrare primit la ghiseele administratiilor financiare, respectiv indexul de incarcare an cazul declaratiilor depuse prin mijloace electronice de depunere la distanta.
Afla mai multe informatii despre verificarea depunerii Declaratiei 112 aici.
Atentie! Incepand cu 1 iulie 2011, contribuabilii au obligatia sa depuna Declaratia 112 numai online. Pentru transmiterea online este necesara obtinerea certificatul digital calificat pentru semnatura electronica.
Afla mai multe informatii despre obtinerea certificatului digital calificat aici.
(Visited 594 times, 1 visits today)
Leave a Reply