Reinnoirea certificatelor digitale pentru semnatura electronica

Certificatul digital calificat este valabil, conform legislatiei in vigoare, pentru o perioada de un an. Pentru a putea fi folosit in continuare acesta trebuie reinnoit. Reinnoirea certificatului digital calificat se face inainte ca acesta sa expire.

Atentie! Daca certificatul digital a expirat, el nu mai poate fi reinnoit. In aceasta situatie trebuie emis un nou certificat digital.

Procedura de reinnoire a certificatului digital
1. Se descarca formularul ,,Document de confirmare”.
2. Se completeaza datele de identificare ale titularului certificatului si adresa de e-mail.
3. Se semneaza si se trimite prin e-mail la furnizorul de certificat documentul completat.
4. Furnizorul de certificate va aplica semnatura electronica si va inapoia documentul confirmat.
5. Se acceseaza websiteul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), la adresa www.anaf.ro, categoria Declaratii electronice, modulul Reinnoire certificate calificate.
6. Se selecteaza documentul de confirmare primit de la furnizorul de certificate.
7. Se tasteaza butonul Transmite documentul.
8. Dupa o perioada de maxim 4 zile lucratoare de la transmitere, ANAF trimite noul numar al certificatului digital si accesul la Serviciul de depunere on-line.

In cadrul acestei proceduri, nu mai este nevoie de inregistrarea formularului 150 la organul fiscal, cu documentatia aferenta.

Declaratii care se pot depune online
Certificatul digital pentru semnatura electronica este necesar in cazul transmiterii online a:
– Declaratiei privind obligatiile de plata la bugetul de stat, formular 100;
– Declaratiei privind impozitul pe profit, formular101;
– Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, formular 112. Atentie! Formularul 112 se transmite numai on-line;
– Decontului de TVA, formular 300;
– Decontului special de TVA, formular 301;
– Declaratiei recapitulative privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare, formular 390;
– Declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national, formular 394;
– Declaratiei rectificative, formular 710;
– Situatiilor financiare anuale.

Ghidul pentru reinnoirea certificatelor pe portalul ANAF” in care este prezentata procedura de reinnoire a certificatelor in situatia in care a expirat perioada de valabilitate a acestora (1 an) poate fi vizualizat aici.

Sursa: finantevalcea.ro

(Visited 841 times, 2 visits today)

2 Responses to Reinnoirea certificatelor digitale pentru semnatura electronica

  1. Informatii utile si clare! multumesc!

  2. bujor says:

    procedura este simpla, dar costa nejustificat atata timp cat suntem obligati sa depunem declaratii online si nu avem alternativa.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


8 × = forty

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 5.113 persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor.