D112 – Erori frecvente

In materialul de fata gasiti o serie de erori care pot aparea la depunerea formularului declaratia 112 pe internet.

Eroare: Pagina accesata nu se incarca, browserul afiseaza o eroare ca nu a putut incarca pagina

Mesaj: Internet Explorer cannot dispaly the webpage

Motiv: Nu aveti conexiune la internet; Nu aveti drepturi sa accesati aceasta pagina.

Rezolvare
‐ Verificati functionalitatea conexiunii la internet;

‐ In cazul in care ati introdus URL-ul manual si nu folosind link-ul de pe pagina https://formularunic.e-guvernare.ro/ asigurati-va ca ati scris corect adresa si ca protocolul folosit este HTTPS. Spre exemplu:
‐ https://193.151.31.35:8443 – Corect
‐ http://193.151.31.35:8443 – Gresit

‐ Contactati Departamentul de IT / ISP –ul dumneavoastra si asigurati-va ca aveti dreptul sa accesati pagini folosind protocolul HTTPS;

‐ Contactati Departamentul de IT / ISP –ul dumneavoastra si asigurati-va ca aveti dreptul sa accesati servicii pe portul 8443.

Eroare: incercarea de a accesa site-ul Internet al MFP fara a avea acest drept

Mesaj la autentificare: Error: Access denied. You have not been authorized to access this destination. (403)

Motiv: Certificatul dumneavoastra nu a fost inrolat pe site-ul Internet MFP

Rezolvare
Inrolati certificatul digital folosind procedura de inregistrare certificate, disponibila pe site-ul ANAF la sectiunea Declaratii electronice

Mesaj la autentificare: – User unauthorized

Rezolvare

Verificati ca dispozitivul hardware (token-ul) pe care se afla certificatul se afla introdus in calculator;

Verificati ca nu mai aveti si alte astfel de dispozitive introduse in calculator;

Verificati ca aveti pe token un certificat valid;

Verificati ca pe token se afla acelasi certificat ca si cel pe care l-ati ales pentru autentificare, din fereastra prezentata de browser;

Daca folositi Mozzila Firefox asigurati-va ca aveti instalate in browser driverele pentru a accesul la dispozitivul criptografic.
Verificati modul in care a fost inrolat certificatul dumneavoastra digital pe site-ul Internet MFP. In acest scop trimiteti prin e-mail la Admin.Portal@mfinante.gov.ro solicitarea dumneavoastra impreuna cu documentul de confirmare pe care l-ati descarcat de la adresa http://static.anaf.mfinante.gov.ro/static/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf, cu care v-ati inregistrat pe site-ul MFP ANAF (fisierul in format PDF pe care l-ati completat, semnat si trimis pentru verificare furnizorului de certificate, pe care l-ati primit semnat de catre furnizor).

Eroare: Nu este suportata pastrarea de cookie-uri

Mesaj:You have no cookie support – Please enablecookies in your browser.

Motiv: Browser-ul dumneavoastra nu suporta pastrarea de cookie-uri.

Rezolvare:
‐ Pentru autentificare este necesar ca browser-ul pe care il folositi sa accepte cookie-uri. Activati setarea de acceptare de cookie-uri.

Eroare: Nu este acceptata renegocierea sesiunii

Mesaj:You have no cookie support – Please enable cookies in your browser. Atunci când folosi¬i browser-ul Mozzila Firefox va apare o pagina cu eroarea: Error code: ssl_error_renegotiation_not_allowed

Motiv: Browser-ul Mozilla Firefox versiunea 4 Beta nu accepta renegocierea sesiunii ssl.

Rezolvare:

‐ Deschideti o pagina si tastati in bara de adrese about:config;

‐ Acceptati mesajul de avertizare si continuati cu pagina urmatoare;

‐ Cautati parametrul security.ssl.allow_unrestricted_renego_everywhere__temporarily_available_pref si setati valoarea acestuia la true;

‐ Reporniti browser-ul si accesati pagina de depunere a declaratiei.

Eroare: Nu este gasit dispozitivul criptografic

Mesaj: Please insert Schlumberger Smart Card

Motiv: Nu se poate gasi dispozitivul criptografic pe care se afla certificatul selectat.

Rezolvare:

Verificati ca dispozitivul criptografic este introdus in calculator;

Verificati ca nu sunt introduse si alte dispozitive criptografice

Eroare: nerespectarea instructiunilor de introducere si validare a datelor in declaratie

Mesaj primit pe pagina de verificare a starii prelucrarii: Fisier completat eronat sau fisier alterat

Motive:

1. In programul de asistenta folosit nu s-a completat corect perioada de raportare a declaratiei, sau CUI-ul este invalid (declarantul nu este inregistrat registrul de evidentaa contribuabililor CUI).

2. S-au folosit comenzile AdobeReader pentru a importa in declaratie un fisier xml. Atentie, importul unui fisier xml cu alta structura decât cea ceruta de formatul D112 propaga erorile de structura.

Rezolvare
1. Verificati si coretati datelor inscrise in formularul D112.

2. Nu importati in soft-ul A (PDF Adobe) fisierul xml creat prin aplicatii proprii. Nu importati in soft-ul A (PDF Adobe) fisierul xml generat in atasamentul fisierului PDF inteligent, dupavalidarea cu succes.

Eroare: incercarea de a depune ca D112 un fisier PDF fara atasament valid

Mesaj primit pe pagina de verificare a starii prelucrarii: Xml-ul atasat fisierului este corupt sau nu exista

Motiv:

1. Fisierul atasat cu extensia xml nu respecta cerintele de formatare ale unui fisier xml.

2. Fisierul PDF nu are atasat fisier xml.

3. Nu s-a utilizat functia de validare a soft-ului A (PDF Adobe).

4. Nu au fost corectate erorile semnalate in fisierul de erori.

Rezolvare:

1. Verificati daca fisierul atasat respecta cerintele de formatare ale unui fisier xml. Pentru aceasta trebuie sa folositi soft-ul J (PDF Java) .

2. 3. 4.Utilizati functia de validare disponibila in fisierul soft-ul A (PDF Adobe). Erorile de completare sunt semnalate in fisierul txt cu erori. Dupa corectarea erorilor, pentru a se genera si atasa automat fisierul xml, trebuie sa apasati din nou butonul Validare.

Eroare: semnarea D112 fara a avea acest drept

Mesaj primit pe pagina de verificare a starii prelucrarii: Certificatul digital folosit la semnarea fisierului nu are drept de depunere pentru CUI

Motiv:

1.Certificatul digital cu care ati semnat documentul nu este inregistrat pentru CUI-ul completat in declaratie. (nu se respecta asocierea certificat-CUI).

2. Aveti doua certificate pe un dispozitiv si semnati cu certificatul expirat

Rezolvare:

1. Verificati corectitudinea CUI-ului inscris in declaratie.

1. Pentru situatia in care CUI-ul este completat corect, verificati ca certificatul este inregistrat pentru CUI-ul respectiv pe site-ul MFP-ANAF (inrolat). Pentru aceasta, prin formularul 150, trebuie sa transmiteti organului fiscal documentele privitoare la dreptul de reprezentare.

2. Pentru verificare, generare PDF si semnare, folositi ultima versiune a soft-ului J disponibil la adresa http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/declunica/Declaratiaunica.htm, care va da posibilitatea alegerii certificatului cu care semnati.

Eroare: incercarea de a depune D112 modificata dupa semnare sau completata folosind o versiune software depasita

Mesaj primit pe pagina de verificare a starii prelucrarii: Fisier modificat dup asemnare sau versiune incorecta

Motiv:

1. A fost modificat cel putin un câmp din declaratie dupa semnare

2. Dupace ati semnat si salvat, ati optat sa mai salvati odata la inchiderea documentului.

3. Nu ati folosit ultima versiune a soft-ului A (PDF Adobe) sau J (PDF Java).

Rezolvare:

1. 2. La deschideri ulterioare, nu salvati din nou documentul.

2. Descarcati ultima versiune a software-ului dorit de pe site, completati, semnati si depuneti din nou declaratia D112.

Eroare: CNP-ul inscris in declaratie nu se regaseste in baza de date a persoanelor a MFP

Mesaj primit pe recipisa: Atentionare: “Pentru asiguratul … CNP nu este gasit in baza de date a persoanelor a MFP”

Motiv:

1. CNP-ul nu este corect

2. CNP-ul este corect, dar nu figureaza in baza de date

Rezolvare:

1. Comparati CNP-ul din actul de identitate cu CNP-ul inscris in declaratie si corectati erorile.

2. Daca CNP-ul inscris in actul de identitate nu figureaza in baza de date a MFP, pentru rezolvarea problemei este necesar ca persoana sa se adreseze Serviciului Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor in raza caruia domiciliaza, sau emitentului actului de identitate, indicand numarul de inregistrare al declaratiei 112, inscris in recipisa pe care a fost primita atentionarea.

(Visited 2,374 times, 1 visits today)

11 Responses to D112 – Erori frecvente

  1. Circiumaru Ieremia says:

    Am o problema cu semnatura electronica la ANAF.
    Sunt administrator la doua firme (SC OLTUL PROD SRL,cui 42596 si SC AVIG CONSTRUCT COM SRL,CUI 15576100)si pana 14.10.2015 am avut doua certificate de semnatura electronica,pentru fiecare,de acesta data am depus formularul 150 la Anaf unde ceream sa transmit ambele firme de aceeasi adresa de email adica oltul_ci@yahoo.ro si nu pot sa transmit D112 imi da eroarea urmatoare:Fisierul depus nu este un document valabil….certificatul digital folosit la semnare fisierului nu are drept de depunere pt.cui 15576100.
    Va rog sa-mi spuneti cum sa procedez sa pot semna pt.ambele firme.
    Va multumesc

  2. Certificatul digital calificat este valabil, conform legislatiei in vigoare, pentru o perioada de un an. Pentru a putea fi folosit in continuare acesta trebuie reinnoit. Reinnoirea certificatului digital calificat se face inainte ca acesta sa expire. Daca certificatul digital a expirat, el nu mai poate fi reinnoit. In aceasta situatie trebuie emis un nou certificat digital.

    Motivul pentru care va apare acea eroare ar putea fi:
    1.Certificatul digital cu care ati semnat documentul nu este inregistrat pentru CUI-ul completat in declaratie (nu se respecta asocierea certificat-CUI).
    2. Aveti doua certificate pe un dispozitiv si semnati cu certificatul expirat.

    Rezolvare:
    1. Verificati corectitudinea CUI-ului inscris in declaratie.
    2. Pentru situatia in care CUI-ul este completat corect, verificati ca certificatul este inregistrat pentru CUI-ul respectiv pe site-ul MFP-ANAF . Pentru aceasta, prin formularul 150, trebuie sa transmiteti organului fiscal documentele privitoare la dreptul de reprezentare.

    Trebuie sa depuneti cate o declaratie (150) pentru fiecare societate. Declarația 150 se completeaza automat de portalul ANAF in momentul depunerii cu succes a documentului de confirmare.

    Se pot inregistra un numar nelimitat de societati pentru un singur certificat digital.

  3. George says:

    Buna ziua.
    Aceeasi problema o am si eu “certificatul digital folosit la semnare fisierului nu are drept de depunere pt. CUI”

    Certifficatul a fost innoit, dar pentru alt nume.
    In aprilie a expirat pe numele cuiva si apoi reinnoit pe alt nume.
    Am trimis Tokenul la ei la CertSign si mi-a venit inapoi cu numele meu.

    Pe portalul ANAF imi zice ca este reinnoit.
    Ma pot loga pe portal sa depun declaratia 112, dar cand doresc sa descarc Recipisa, apare eroarea urmatoare:

    Fisierul depus nu este un document valid – Certificatul digital xxxxxxxxxxxxxxxxxx folosit la semnarea fisierului nu are drept de depunere pentru CUI: xxxxxxxxxx

    Asa cum am zis mai sus, certificatul a fost reinnoit, dar pe alt nume. Eu mai trebuie sa depun formularul 150 la ANAF ?

    Adica eu figurez cu certificat nou si trebuie inregistrat, dar de ce ma lasa sa ma loghez cand el figureaza ca reiinoit ?

    Astept un raspuns urgent !

    Multumesc anticipat.

  4. Buna ziua,

    Luati legatura cu cei de la CertSign.

  5. George says:

    Am completat Declaratia 150 cu datele institutiei si datelke personale, am fost la Finante si m-au zis ca mai trebuie si procura de la directorul institutiei. Nimeni nu stie nimic, dar toti ar ajuta…

  6. Asa este. Formularul 150, utilizat pentru obtinerea dreptului de acces la serviciul de depunere on line a declaratiilor fiscale, se depune la unitatea fiscala insotit de:
    – documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si in copie;
    – documentul, in original si in copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului (se depune daca titularul certificatului calificat este reprezentantul legal al contribuabilului);
    – documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declarațiile fiscale pentru contribuabil.

    Documentele se depun de titularul certificatului calificat, pentru fiecare contribuabil reprezentat, la oricare unitate fiscala.

  7. George says:

    documentul, in original si in copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului este documentul de confirmare semnat de cei de la CertSign ?

    Altul nu vad. Scrie clar pe documentul de confirmare pentru ANAF, ca sunt detinatorul certificatului digital numarul: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Deci mai am nevoie de procura de la notar si atat 🙂

  8. Daca sunteti imputernicit, veti depune:
    -formularul 150;
    -copie act identitate;
    -procura.

    Daca sunteti reprezentantul legal al societatii, veti depune:
    -formularul 150;
    -cope act indentitate;
    -dovada ca sunteti reprezentatul societatii (acest document poate fi Actul constitutiv sau Statutul societatii comerciale sau Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor).

    Acel document de confirmare semnat de CertSign se incarca pe site-ul ANAF, nu se depune la ghiseu.

  9. George says:

    Azi pe la 10 am depus actele mai sus mentionate:
    -formularul 150;
    -copie act identitate;
    -procura.

    Mi-a zis funcionara de acolo ca le proceseaza imediat, iar in cateva minute trebuie sa functioneze.
    In fine am ajuns la servici, m-am logat cu tokenul pe portal, am incarcat declaratia 112, iar la verificare recipisa apare acelasi mesaj:

    “Fisierul depus nu este un document valid – Certificatul digital xxxxxxxxxxxxxxxxxx folosit la semnarea fisierului nu are drept de depunere pentru CUI: xxxxxxxxxx”

    Am incarcat declaratia de 3 ori, chiar si acum la ora 16:00 si am 3 numere diferite de inregistrare in sectiunea unde apar recipisele, cu acelasi mesaj de eroare.

    Pana nu primesc confirmare pe email de la Bucuresti, nu pot face nimic, desi functioanra respectiva mi-a transmis ca in cateva minute nu o sa mai am probleme ?

    Chiar asa de greu e sa inregistrezi un cod de token la anaf ca sa depui o amarata de declaratie ?

  10. George says:

    Gata. S-a rezolvat azi dimineata. Am reincarcat D112 si am primit recipisa corect. Multumesc pentru sprijin.

  11. monica says:

    buna ziua!…am depus de doua ori D112, si am primit acest mesaj :
    Fisierul depus nu este un document valid – Eroare citire semnatura.
    multumesc!

Leave a Reply

Your email address will not be published.


four − 4 =

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 5.180 persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor.