Accize auto: certificarea platii in cazul vehiculelor achizitionate intracomunitar

In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 663/29.10.2013, a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3361/2013 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare utilizate in certificarea platii accizelor in cazul vehiculelor achizitionate intracomunitar.

Prin actul normativ mentionat au fost aprobate modelul, continutul, precum si caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare a:

– Certificatului de atestare a platii accizelor, in cazul vehiculelor achizitionate intracomunitar;

– Cererii de eliberare a certificatului de atestare a platii accizelor, in cazul vehiculelor achizitionate intracomunitar.

Citeste si „Modificari accize – tabel comparativ”

Certificatul de atestare a platii accizelor, in cazul vehiculelor achizitionate intracomunitar, se utilizeaza de catre contribuabilii persoane fizice in scopul efectuarii primei inmatriculari in Romania a vehiculelor achizitionate intracomunitar, prevazute la art. 207 lit. h) si i) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si se prezinta la Serviciul public comunitar regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor.

Vehiculele achizitionate intracomunitar pentru care se solicita Certificatul mentionat mai sus, prevazute la art. 207 lit. h) si i) din Codul Fiscal, sunt:

iahturi si alte nave si ambarcatiuni cu sau fara motor pentru agrement, cu codurile NC: 8903 91, 8903 92 si 8903 99, cu exceptia celor destinate utilizarii in sportul de performanta;

autoturisme si autoturisme de teren, noi sau rulate, cu codurile NC: 8703 23, 8703 24 si 8703 33, a caror capacitate cilindrica este mai mare sau egala cu 3.000 cm^3.

In vederea eliberarii certificatului, contribuabilul insusi sau prin imputernicit depune la organul fiscal la care acesta isi are domiciliul fiscal, cererea prevazuta mai sus, la care va atasa in mod obligatoriu si o copie a documentelor din care rezulta ca suma a fost platita la bugetul de stat.

In situatia in care se constata ca in evidenta fiscala acciza datorata figureaza achitata, Certificatul se emite in doua exemplare in termen de maximum 3 zile lucratoare, din care un exemplar se comunica contribuabilului.

In vederea eliberarii certificatului, contribuabilul insusi sau prin imputernicit depune la organul fiscal la care acesta isi are domiciliul fiscal, cererea prevazuta mai sus, la care va atasa in mod obligatoriu si o copie a documentelor din care rezulta ca suma a fost platita la bugetul de stat.

In situatia in care se constata ca in evidenta fiscala acciza datorata figureaza achitata, Certificatul se emite in doua exemplare in termen de maximum 3 zile lucratoare, din care un exemplar se comunica contribuabilului.

Sursa: finantevalcea.ro

(Visited 162 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


six × = 42

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 4.877 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor.