Inventariere patrimoniu 2013: lista de inventariere (cod 14-3-12/a) – model si completare

Lista de inventariere (pentru gestiuni global-valorice – Cod 14-3-12/a) serveste ca:

– document pentru inventarierea marfurilor, ambalajelor si altor materiale aflate in evidenta cantitativ-valorica in unitatile cu amanuntul;

– document pentru stabilirea minusurilor si plusurilor valorice din gestiunile inventariate;

– document justificativ de inregistrare in evidenta de la locurile de depozitare si in contabilitate;

– document pentru intocmirea registrului-inventar;

– document pentru stabilirea ajustarilor pentru deprecieri.

 

Puteti descarca, in format jpg, lista de inventariere (Cod 14-3-12/a)

 

Se intocmeste in doua exemplare la locurile de depozitare, pe gestiuni si conturi de materiale, marfuri si ambalaje si se semneaza de catre membrii comisiei de inventariere, de catre gestionar si contabilul care tine evidenta gestiunii.

In cazul predarii-primirii gestiunii, listele de inventariere se intocmesc in trei exemplare, din care un exemplar pentru gestionarul predator, un exemplar pentru gestionarul care primeste gestiunea, iar un exemplar pentru contabilitate.

Persoanele juridice pot intocmi lista de inventariere cu ajutorul sistemelor informatice de prelucrare a datelor, cu conditia ca listele sa cuprinda elementele minimale obligatorii.

Pentru bunurile deteriorate total sau partial, degradate, precum si pentru cele fara miscare sau cele care nu mai pot fi valorificate, se intocmesc liste de inventariere separate.

In cazul unei gestiuni colective, cu mai multe schimburi, listele de inventariere se semneaza de catre toti gestionarii sau de catre persoanele care au calitatea de gestionari, iar in cazul predarii-primirii gestiunii, acestea trebuie semnate atat de catre persoana (sau persoanele) care preda (predau) gestiunea, cat si de catre gestionarul (gestionarii) care primeste (primesc) gestiunea.

Pentru bunurile aflate in ambalaje originale intacte, lichidele a caror cantitate faptica nu se poate stabili prin transvazare si masurare sau marfurile in vrac etc. a caror inventariere prin cantarire sau masurare ar necesita cheltuieli importante sau ar conduce la degradarea bunurilor respective, in listele de inventariere se mentioneaza modul in care s-a facut inventarierea si datele tehnice care stau la baza calculelor.

In listele de inventariere se inscriu stocurile faptice stabilite de catre comisia de inventariere prin numarare, cantarire, masurare sau cubare, dupa caz.

Datele privind bunurile inventariate se inscriu in listele de inventariere imediat dupa determinarea cantitatilor inventariate, in ordinea in care ele au fost grupate, tinandu-se seama de dimensiunile si unitatile de masura cu care figureazai n evidenta de la locurile de depozitare si in contabilitate.

Evaluarea stocurilor faptice in listele de inventariere se face cu aceleasi preturi folosite la inregistrarea bunurilor in contabilitate.

Inainte de stabilirea rezultatelor inventarierii prin compararea stocului faptic valoric al bunurilor inventariate cu soldul scriptic din contabilitate, se procedeaza la o verificare amanuntita a exactitatilor tuturor evaluarilor, calculelor, totalizarilor si inregistrarilor din contabilitate si din evidenta de la locurile de depozitare. Greselile identificate cu aceasta ocazie trebuie corectate inainte de stabilirea rezultatelor inventarierii.

Pe aceasta tema, contabun.ro a mai publicat:
*Inventariere patrimoniu 2013: lista de inventariere – model si completare
*Inventariere patrimoniu 2013: procesul-verbal privind rezultatele inventarierii
*Inventariere patrimoniu 2013 – metode practice
*Inventariere patrimoniu 2013 – ce trebuie sa stiti inainte de inceperea procedurilor
*Inventariere patrimoniu 2013- decizia privind numirea comisiei de inventariere
*Inventariere patrimoniu 2013: ce masuri organizatorice trebuie sa ia comisia de inventariere
*Inventariere patrimoniu 2013: extrasul de cont

Circula:
– la gestionar (gestionari in cazul predarii-primirii gestiunii), pentru semnarea fiecarei file a listei, mentionand pe ultima fila a listei catoate cantitatile au fost stabilite in prezenta sa (lor), ca bunurile respective se afla in pastrarea si raspunderea sa (lor), ca nu mai are (au) bunuri care nu au fost supuse inventarierii, precum si faptul ca preturile, cantitatile, calitatile si unitatile de masura au fost stabilite in prezenta sa (lor) si nu are (au) obiectiuni de facut;

– la membrii comisiei de inventariere, pentru semnarea fiecarei file a listei, calcularea listelor de inventariere, intocmirea recapitulatiei listelor de inventariere, stabilirea minusurilor sau a plusurilor valorice, stabilirea perisabilitatilor, conform dispozitiilor legale, in cadrul procesului-verbal al rezultatelor inventarierii;

– la compartimentul financiar-contabil unde se efectueaza confruntarea intre raportul de gestiune predat la contabilitate si valoarea totala a inventarului faptic. Totodata, se iau masuri pentru corecta determinare a valorii deprecierilor constatate si inregistrarea in contabilitate a ajustarilor pentru depreciere;

– la conducatorul compartimentului financiar-contabil si la oficiul juridic, impreuna cu procesele-verbale cuprinzand cauzele degradarii, deteriorarii bunurilor, numele persoanelor vinovate si cu procesul-verbal al rezultatelor inventarierii, pentru avizarea propunerilor facute de catre comisia de inventariere;

– la conducatorul unitatii, impreuna cu procesele-verbale sus-mentionate, pentru a decide asupra solutionarii propunerilor facute.

 

rsz_likeNU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOK –CLICK AICI SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA. NOU – ACUM AVEM O PAGINA SI DE GOOGLE PLUS – CLICK AICI.

 

Se arhiveaza:
– la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 1);
– la compartimentul de verificari gestionare (exemplarul 2).

Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
– denumirea formularului;
– data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
– denumirea unitatii;
– gestiunea;
– locul de depozitare;
– numarul curent;
– denumirea bunurilor inventariate;
– unitatea de masura; cantitatea;
– pretul unitar de inregistrare in contabilitate;
– valoarea contabila;
– valoarea de inventar;
– deprecierea: valoarea, motivul, dupa caz;
– comisia de inventariere: numele si prenumele, semnatura;
– gestionar si gestionar primitor (in cazul predarii-primirii gestiunii): numele si
prenumele, semnatura;
– contabilitate: numele si prenumele, semnatura.

(Visited 3,878 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


9 + seven =

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 5.180 persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor.