Aviz de insotire a marfii (Cod 14-3-6A): definitie si model

Aviz de insotire a marfii model

Avizul de insotire a marfii (Cod 14-3-6A) este un formular cu regim special intern de tiparire si numerotare si serveste ca:
– document de insotire a marfii pe timpul transportului, dupa caz;
– document ce sta la baza intocmirii facturii, dupa caz;
– dispozitie de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate teritorial, ale aceleiasi unitati;
– document de primire in gestiune, dupa caz;
– document de descarcare din gestiune a bunurilor cedate cu titlu gratuit.

 

rsz_likeNU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOK –CLICK AICI SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA. NOU – ACUM AVEM O PAGINA SI DE GOOGLE PLUS – CLICK AICI.

 

Se intocmeste, in doua sau mai multe exemplare, de catre unitatile care nu au posibilitatea intocmirii facturii in momentul livrarii produselor, marfurilor sau altor valori materiale, precum si in alte situatii stabilite prin procedurile proprii ale unitatii.

Puteti descarca un model in format jpg de aici

In cazul transferului de bunuri intre gestiunile aceleiasi unitati, dispersate teritorial, precum si al transportului bunurilor cedate cu titlu gratuit (mostre, bunuri date pentru stimularea vanzarii sau testari la locul de desfacere, premii, materiale promotionale etc.) avizul de insorire a marfii va purta mentiunea “Fara factura”, dupa caz.

Pe avizul de insotire a marfii emis pentru valori materiale trimise pentru prelucrare la terti se face mentiunea “Pentru prelucrare la terti”.

In celelalte situatii decat cele prevazute mai sus se face mentiunea cauzei pentru care s-a intocmit avizul de insotire a marfii si nu factura.

Contabun.ro a mai publicat si:
*Dispozitie de livrare (Cod 14-3-5A): model si explicatii
*Fisa limita de consum: model si completare
*Bon de consum: model si instructiuni completare
*Bon de predare, transfer, restituire (cod 14-3-3A): model si utilizare
*Nota de receptie (Cod 14-3-1A): model si instructiuni de utilizare

Circula, dupa caz:
– la furnizor:
– la delegatul unitatii care face transportul sau al clientului, pentru semnare de primire;
– la compartimentul desfacere, pentru inregistrarea cantitatilor livrate in evidentele acestuia si pentru intocmirea facturii;
– la compartimentul financiar-contabil;
– la cumparator:
– la magazie, pentru incarcarea in gestiune a produselor, marfurilor sau altor valori materiale primite, dupa efectuarea recepriei de catre comisia de receprie si dupa consemnarea rezultatelor;
– la compartimentul aprovizionare, pentru inregistrarea cantitatilor aprovizionate in evidenta acestuia;
– la compartimentul financiar-contabil, pentru inregistrarea in contabilitatea sintetica si analitica.

Se arhiveaza, dupa caz:
– la furnizor:
– la compartimentul desfacere;
– la compartimentul financiar-contabil;
– la cumparator.

Continutul minimal obligatoriu de informatii al avizului de insotire a marfii este urmatorul:
– seria si numarul intern de identificare a formularului;
– data emiterii formularului;
– datele de identificare ale furnizorului (denumire, adresa, cod de identificare fiscala);
– datele de identificare ale cumparatorului (denumire, adresa, cod de identificare fiscala);
– denumirea si cantitatea bunurilor livrate;
– pretul si valoarea, dupa caz;
– date privind expeditia: numele delegatului, buletin/carte identitate (serie, numar), numarul mijlocului de transport, ora livrarii, semnatura delegatului;
– semnatura expeditorului;
– data primirii in gestiune si semnatura gestionarului primitor.

cumparaPachete produse
20 de modele si formulare necesare la incheierea contractului individual de munca + Regulamentul intern: model si documente conexe = 69 lei

(Visited 6,150 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.