Modificari ale ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT)

ANAF informeaza ca, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 789/16.12.2013, a fost publicat Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice, si ministrului delegat pentru buget, nr. 2.007/2013 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT), aprobate prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 246/2005, care intra in vigoare la 1 ianuarie 2014.

*Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro*  

Reamintim ca ordinul de plata pentru trezoreria statului (OPT) este un instrument de plata pentru efectuarea de plati catre si de la Trezoreria Statului, care se supune prevederilor Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 2/2005 privind ordinul de plata utilizat in operatiuni de transfer credit si prezentelor norme metodologice.

Platitori cu ordine de plata pentru Trezoreria Statului (OPT)

1. Persoane juridice si persoane fizice (agenti economici si alti platitori), pentru:
– achitarea impozitelor, taxelor si a altor obligatii, inclusiv restituiri din finantarea anilor precedenti datorate bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor locale, bugetelor fondurilor speciale, bugetului Trezoreriei Statului, bugetelor de venituri proprii ale institutiilor publice, inclusiv a sumelor datorate Ministerului Finantelor Publice;
– achitarea in contul institutiilor publice a sumelor reprezentand contravaloarea serviciilor prestate, bunurilor livrate si a lucrarilor executate de catre acestea;
– transferul in conturile proprii deschise la institutiile de credit sau, dupa caz, la Banca Nationala a Romaniei al sumelor incasate in conturi deschise la Trezoreria Statului si alte plati efectuate din aceste conturi, conform reglementarilor legale in vigoare;

2. Ordonatori de credite, pentru:
– achitarea impozitelor, taxelor si a altor obligatii datorate bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetului Trezoreriei Statului, bugetelor locale si bugetelor fondurilor speciale;
– achitarea obligatiilor catre furnizori si creditori, virari de sume reprezentand transferuri si subventii, restituiri de venituri bugetare incasate necuvenit;

3. Ministerul Finantelor Publice si unitatile descentralizate, pentru:
– restituiri de venituri bugetare incasate necuvenit, compensari si regularizari din bugetul de stat si din celelalte bugete; virari de sume din fonduri publice gestionate de Ministerul Finantelor Publice in numele statului, inclusiv plati pentru datoria publica interna si externa, rambursari de credite, precum si alte plati.

Incepand cu 1 ianuarie 2014, rubricile „Cod angajament” si „Indicator angajament” se completeaza de catre entitatile publice inrolate in sistemul „Controlul angajamentelor bugetare”, conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/2013 privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu codificarile generate de aplicatia informatica de control al angajamentelor bugetare.

Sursa: finantevalcea.ro

(Visited 374 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


three + = 12

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 4.912 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor.