Ghid practic pentru alegerea furnizorului de servicii de contabilitate

Expertiza in domeniu, recomandarile din piata, certificarile internationale si asigurarile de malpraxis sunt doar cateva dintre criteriile luate in considerare de companiile din Romania in momentul alegerii unui furnizor de servicii de contabilitate sau salarizare.

Solutiile software utilizate in furnizarea serviciilor si raportul calitate – pret sunt alte doua criterii de care tin cont in prezent companiile, insa de cele mai multe ori acestea nu sunt suficiente pentru a lua decizia optima.

In articolul de astazi propun sa privim lucrurile dintr-o alta perspectiva, si anume tratarea procesului de alegere a furnizorului ca pe un proces de recrutare a unui nou angajat, pentru ca, practic, acest lucru se va si intampla, furnizorii actionand ca un departament intern.

Prima faza ar trebui sa fie o licitatie sau o cerere de oferta, echivalentul publicarii unui anunt de angajare. Apoi, ar trebui stabilita o lista scurta a furnizorilor si programate intalniri cu acestia, exact ca in cazul interviurilor. „Chimia” este foarte importanta pentru o relatie pe termen lung si la fel de important este ca in intalnirea stabilita sa fie prezente si persoanele direct implicate in derularea contractului, atat de la client, cat si de la furnizor.

Urmatorul pas ar fi verificarea recomandarilor informale si testarea furnizorului, prin intermediul demonstratiilor, intrebarilor practice sau al dezvoltarii unui proiect de optimizare, urmat de calibrarea ofertei furnizorului ales cu bugetul pe care compania il are pentru respec¬tivul proiect si abia apoi agrearea contractului. In ceea ce priveste durata procesului de selectie, aceasta poate dura intre doua saptamani si trei luni, in functie de dimensiunea companiilor si complexitatea proiectului.

Indicatori de performanta

In conditiile in care companiile nu reusesc sa obtina referinte informale despre un furnizor si exista temeri in ceea ce priveste alegerea acestuia, este recomandata implementarea unor indicatori de performanta clari pentru client: timp de raspuns pentru spetele frecvente, planuri de desfasurare lunara cu termene clare de ambele parti sau un nivel de calitate garantat, cum ar fi zero erori pentru calculul salarial. De asemenea, clientul trebuie sa aiba acces la software-ul de salarizare sau de contabilitate 24 de ore din 24, 7 zile din 7, pentru a putea exporta sau vizualiza rapoarte sau informatii, astfel incat sa se simta confortabil, deoarece multi clienti sunt speriati de gandul de a pierde controlul asupra datelor, iar oferirea accesului la aplicatii ii va ajuta sa se relaxeze.

Nu in ultimul rand, furnizorul trebuie sa optimizeze procesele interne ale clientului, de la colectarea de date si aprobarea documentelor pana la modul de vizualizare a datelor, in asa fel incat companiile sa perceapa serviciile de externalizare ca fiind servicii cu valoare adaugata clara si demonstrabila.

Sursa: capital.ro

(Visited 109 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


6 + two =

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 4.931 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor.