Stat de salarii: formular word si instructiuni de completare

Statul de salarii serveste ca:
– document pentru calculul drepturilor banesti cuvenite salariatilor, precum si al contributiilor si al altor sume datorate;
– document justificativ de inregistrare in contabilitate.

Se intocmeste intr-un exemplar sau in doua exemplare, dupa caz, lunar, pe sectii, ateliere, servicii etc., pe baza documentelor de evidenta a timpului lucrat efectiv, a documentelor de centralizare a salariilor individuale pentru muncitorii salarizati in acord etc., a evidentei si a documentelor privind retinerile legale, a listelor de avans chenzinal, concediilor de odihna, certificatelor medicale.

Statul de salarii se semneaza, pentru confirmarea exactitatii calculelor, de catre persoana care determina salariul cuvenit si intocmeste statul de salarii.

Coloanele libere din partea de retineri a statelor de salarii urmeaza a fi completate cu alte feluri de retineri legale decat cele nominalizate in formular.

Pentru centralizarea la nivelul unitatii a salariilor si a elementelor componente ale acestora, inclusiv a retinerilor, se pot utiliza aceleasi formulare de state de salarii.

Platile facute in cursul lunii, cum sunt: avansul chenzinal, lichidarile, indemnizatiile de concediu etc. se includ in statele de salarii, pentru a cuprinde astfel intreaga suma a salariilor calculate si toate retinerile legale din perioada de decontare respectiva.

model_stat_salarii este link-ul de unde puteti descarca un model, in format word

Circula:
– la persoanele autorizate sa exercite controlul financiar preventiv si sa aprobe plata (exemplarul 1);
– la casieria unitatii pentru efectuarea platii sumelor cuvenite (exemplarul 1), dupa caz;
– la compartimentul financiar-contabil, pentru inregistrarea in contabilitate (exemplarul 1);
– la compartimentul care a intocmit statele de salarii (exemplarul 2), care va servi la acordarea vizei atunci cand se solicita plata salariilor neridicate, dupa caz.

Se arhiveaza:
– la compartimentul financiar-contabil, separat de celelalte acte justificative de plati (exemplarul 1);
– la compartimentul care a intocmit statele de salarii (exemplarul 2), dupa caz.

Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
– denumirea unitatii, sectiei, serviciului etc.;
– denumirea formularului; intocmit pentru luna, anul;
– numele si prenumele; venitul brut; contributia individuala de asigurari sociale; contributia individuala la bugetul asigurarilor pentru somaj; contributia pentru asigurari sociale de sanatate; cheltuieli profesionale; venitul net; deducere personala de baza; deduceri suplimentare; venitul baza de calcul; impozitul calculat si retinut; salariul net;
– semnaturi: conducatorul unitatii, conducatorul compartimentului financiar-contabil, persoana care il intocmeste.

Contabun.ro a mai publicat si:
*Registrul stocurilor (14-3-11): model si completare
*Registrul numerelor de inventar: model si completare
*Registrul-inventar: model si completare
*Registrul jurnal de incasari si plati: model si explicatii completare
*Registru de casa (Cod 14-4-7A si Cod 14-4-7bA): model si explicatii completare
*Registrul Cartea mare: model si explicatii completare

(Visited 10,214 times, 4 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


4 − = one

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 4.912 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor.