REVISAL: modalitatea de remediere a contractelor dublate

Dublarea contractelor in REVISAL este posibila daca s-au pierdut datele si au fost reintroduse manual, neavand copie de siguranta a bazei de date, si datele nou introduse manual NU SUNT EXACT LA FEL cu datele originale (aici ne referim la NR si DATA contractului !).

In acest caz desfacerea contractului NU VA FI posibila, omul va avea probleme la ANOFP cand va incerca sa obtina ajutorul de somajul, deoarece la ANOFP va avea activa contractul vechi, original care s-a pierdut.

Pentru remedierea acestei situatiiva trebui sa va deplasati la sediul ITM, sa depuneti o cerere de obtinere a unui extras din REVISAL (NU este gratuit!) dupa care pe baza acelui extras unde vor aparea atat datele nou introduse cat si cele vechi, veti introduce contractul vechi cu datele EXACTE din extras dupa care veti inceta acel contract.

Pentru o mai buna intelegere va prezentam un exemplu:
SC TEST SRL are 3 angajati:
1. NUME1, avand contractul nr. 2 din data de 01.01.2000
2. NUME2, avand contractul nr. 10/21 din data de 01.01.2000
3. NUME3, avand contractul nr. 22 din data de 01.10.2000

Firma schimba contabilul sau pierde datele, fara sa fi facut vreo salvare de siguranta din REVSAL (lucru care NU TREBUIE IGNORAT, faceti dupa orice modificare de date o salvare de siguranta !!!). Noul contabil sau firma introduce din nou datele contractelor, dar face o eroare ori la numar contract ori la data contractului:

1. NUME1, va avea contractul nr. 02 din data de 01.01.2000
2. NUME2, va avea contractul nr. 10 /21 din data de 01.01.2000
3. NUME3, va avea contractul nr. 22 din data de 01.11.2000

Va rugam sa observati greselile:
La primul contract, nr contract este 02 in loc de 2, la al doilea nr contract este 10 /21in loc de 10/21 (este un spatiu intre cifra si caracter), iar la ultima, data contractului este 01.11.2000 in loc de 01.10.2000.

Dupa depunere, aceste contracte se vor dubla si ambele vor fi active deoarece din partea programului acestea sunt date diferite (un om poate avea mai multe contracte in cadrul aceleiasi firme).

La desfacerea contractului 1. de exemplu se va inceta contractul cu nr.02 dar va ramane activa contractul cu nr. 2, si cand omul se va deplasa la AJOFM, acolo nu va primii ajutorul pana nu se inceteaza si contractul cu nr. 2, insa acele date nu are firma deoarece au fost pierdute. Ca sa remedieze trebuie sa ceara extrasul de la ITM pe baza careia va introduce si contractul nr. 2 pentru NUME1 (va fi atent la introducere si eventual va verifica de 2 ori, pana sa salveze !!) dupa care inceteaza (“incetarea contractului eronat se va face cu data inceperii activitatii, iar la temei legal se va selecta “Nulitate contract”) si transmite datele noi. Astfel se poate rezolva un contract dublat.

Contabun.ro a mai publicat si:
*REVISAL: Precizari cu privire la eroarea “data incheierii contractului nu poate fi ulterioara datei consemnarii”
*Concediul fara plata se opereaza in REVISAL?
*REVISAL: atentie sporita la completarea datelor! Vezi aici care sunt principalele probleme semnalate
*REVISAL: termene de completare si inregistrare in registrul general de evidenta a salariatilor
*REVISAL: 3 modalitati prin care poate fi transmis registrul general de evidenta a salariatilor

Sursa: ITM Harghita

(Visited 699 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


3 + = six

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 4.852 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor.