Modificarea unor formulare privind administrarea impozitului pe venit si contributiilor sociale

Formularele privind deciziile de impunere anuala pentru venituri realizate de persoane fizice si pentru contributiile de asigurari sociale de sanatate datorate de acestea, transmise contribuabililor incepand cu 1 iulie 2014, vor contine o serie de informatii care sa faciliteze plata obligatiilor fiscale.

Masura face parte din strategia Ministerului Finantelor Publice si ANAF de imbunatatire a relatiei cu contribuabilului si de incurajare a conformarii la plata.

„Avem o noua abordare in relatia contribuabilului cu administratia fiscala, bazata pe deschidere institutionala, respect si flexibilitate. Prin masurile de simplificare a modalitatilor de plata si incurajarea utilizarii mijloacelor alternative, moderne, de plata a obligatiilor fiscale suntem consecventi strategiei stabilite la inceputul mandatului de promovare a unei relatii corecte cu contribuabilul”, a afirmat ministrul Finantelor Publice, Ioana-Maria Petrescu.

Astfel, fiecare decizie de impunere va contine informatii privind: codul de identificare fiscala a beneficiarului, contul de venituri bugetare corespunzatoare obligatiei de plata, codul IBAN in care trebuie efectuata plata, suma pe care contribuabilul o are de platit si o rubrica de explicatii.

De asemenea, pe decizia de impunere vor fi incluse informatii privind modalitatile de plata:
•in numerar, la Trezorerie;
•prin mandat postal, la subunitatile postale ale CN Posta Romana S.A;
•prin virament, utilizand ordinul de plata, din contul propriu deschis la o institutie de credit din Romania, inclusiv cel emis prin sisteme de plata electronica de tip „internet banking”;
•prin virament, utilizand contul tranzitoriu deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice. Nomenclatorul conturilor de venituri bugetare in care pot fi achitate sume prin intermediul contului tranzitoriu de catre persoanele fizice se regaseste pe site-ul ANAF.

Aceste reglementari fac referire la urmatoarele formulare:
*250 „Decizie de impunere anuala pentru veniturile realizate din Romania de persoanele fizice”
*251 „Decizie de impunere anuala pentru veniturile realizate din strainatate de persoanele fizice”
*260 „Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/ contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale”
*630 „Decizie de impunere anuala pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate”
*650 „Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor”.

Informatii de background

Modificarile introduse vizeaza imbunatatirea relatiei cu contribuabilul si simplificarea modalitatilor de plata.

In acest context, a fost promovata de MFP, OUG 40/2014, care stabileste premisele comunicarii in format electronic intre contribuabil si autoritatile fiscale. In scopul dezvoltarii unui sistem de comunicare electronica intre contribuabili şi organele fiscale, actul normativ introduce posibilitatea emiterii şi comunicarii actelor administrative fiscale şi a altor acte procedurale (notificari, inştiinţari, certificate de atestare fiscala, etc.) şi in forma electronica.

Un alt element de noutate al actului normativ vizeaza transmiterea, in format electronic, de catre ANAF, la solicitarea altor autoritaţi publice, a documentelor privind situaţia fiscala a contribuabililor. Astfel, nu va mai fi necesara deplasarea contribuabilului pentru preluarea şi depunerea documentelor solicitate de autoritaţile publice. De exemplu, in anul 2013, administraţiile fiscale au eliberat contribuabililor aproximativ 5,5 milioane de adeverinţe de venit tiparite. Printre efectele acestei masuri se regasesc reducerea costurilor de administrare fiscala şi asigurarea celeritaţii in soluţionarea cererilor contribuabililor.

MFP si ANAF au in lucru, de asemenea, un proiect care sa permita accesul rapid si fara costuri al persoanelor fizice la propriile informatii fiscale virtuale, prin intermediul unei aplicatii care va fi pusa la dispozitia contribuabilului. Intr-o prima etapa, va fi implementat un proiect-pilot pentru regiunea Bucuresti-Ilfov, urmand ca ulterior acesta sa fie extins la nivel national. Prin intermediul acestei aplicatii, contribuabilul – persoana fizica va putea afla obligatiile de plata catre fisc si, in acelasi timp, va avea posibilitatea de a verifica daca angajatorul a declarat sumele datorate catre bugetele de asigurari sociale aferente nivelului veniturilor pe care le-a primit.
Pana in acest moment, accesarea propriilor informatii fiscale virtuale se putea face utilizand certificatele digitale calificate.

OPANAF_1672_2014 este link-ul de unde puteti descarca noile modele de formulare. 

(Visited 226 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


six + 9 =

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 5.299 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor.