Noul calendar de inlocuire a caselor de marcat fiscale

Firmele obligate de lege sa detina case de marcat fiscale au primit un termen mai mare pentru a putea face trecerea la noile aparate fiscale cu jurnal electronic, in locul celor clasice, cu role jurnal pe suport de hartie. Exceptiile sunt putine si este mai bine sa cunoasteti legea inainte de a decide ca va trebuie sau nu.

Marii contribuabili vor utiliza noile aparate fiscale de la 1 aprilie 2017. Dupa un an, de la 1 iulie 2017, vor fi obligati si contribuabilii mijlocii sa adopte aceeasi regula, iar din noiembrie 2017 va fi randul firmelor mici sa aiba case de marcat cu jurnal electronic. Ordonanta de urgenta nr.57/2015 este cea care reglementeaza aceste schimbari si a fost publicata in Monitorul oficial nr.923 /2015, conform Contabilul.ro.

Atentie la faptul ca de la 1 ianuarie 2017 este interzisa cu desavarsire comercializarea clasicelor case de marcat cu rola de hartie!

Pe de alta parte, legea vorbeste despre amenzile instituite de 9.000 de lei daca nu va conformati, ceea ce nu e deloc putin. Mai ales in conditiile in care o casa de marcat costa doar 450 de lei. Daca vreti case de marcat si sisteme complete de gestiune veti gasi oferte cat se poate de avantajoase, evident sub “pretul” unei amenzi date de ANAF chiar daca pretul noilor aparate se va ridica din cauza noilor tehnologii cu GPRS folosite. De retinut si faptul ca, pe langa amenda, ANAF suspenda activitatea firmelor gasite in neregula.

Un alt aspect extrem de important este faptul ca noile reglementari precizeaza in mod expres ca noile case de marcat trebuie sa fie conectate la sistemul national de supraveghere si monitorizare iar acest lucru este posibil numai in cazul caselor de marcat cu jurnal electronic. Astfel, toate datele vor fi transmise automat catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF).

De retinut, pe langa introducerea noilor case de marcat, dispozitiile ordonantei aprobate recent de parlamentari au modificat si continutul bonului fiscal. Concret, pe bonul fiscal va fi introdus ca element obligatoriu, pentru aparatele cu jurnal electronic, codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului, la cererea acestuia.

Asadar, legea se schimba si casele de marcat trebuie schimbate si ele. Iar daca tot faceti acest lucru, puteti opta pentru sisteme complete de gestiune. In functie de necesitatile fiecarei firme, un sistem complet poate cuprinde: casa de marcat fiscala (obligatoriu) si, optional pentru firmele mai mari, unul din urmatoarele dispozitive: sertar de bani, cantar electronic, cititor de coduri de bare si imprimante termince. Sistemele complete de gestiune asigura un control mai bun al afacerilor , ofera avantaje competitive pe termen mediu si lung si permit analiza si identificarea produselor profitabile pentru companii.

Pentru achizitionarea aparaturii fiscale necesare afacerii dumneavoastra va recomandam sa verificati acreditarile companiilor care le comercializeaza. Aparatura fiscala comercializata de Constalaris include case de marcat pentru care se ofera dosarul de fiscalizare si instruirea personalului gratuit in Bucuresti si judetul Ilfov.

O investitie minima, de cateva sute de lei, presupune achizitionarea doar a unei case de marcat fiscale si veti fi perfect acoperit din punct de vedere legal. Caci Fiscul nu va ierta nimic si actiunile intreprinse de acestia in ultimul an s-au axat in special pe identificarea companiilor care nu au o casa de marcat in dotare. Tocmai pentru a tine cat mai bine sub control acest fenomen, ANAF a anuntat deja ca va intocmi un Registru National de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in tara si in sectoarele municipiului Bucuresti.

Pentru afaceri mai complexe, Constalaris recomanda achizionarea sistemelor POS care raspund mai bine necesitatilor acestora:
timpul de realizare al unei vanzari se reduce, reducerea timpului de integrare cu sistemul de contabilitate si control al stocurilor datorita softurilor de gestiune,
respectarea legislatiei cu privire la emiterea bonurilor fiscale
timpul economisit poate fi folosit cu succes pentru administrarea si promovarea afacerii.

(Visited 344 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


8 − seven =

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 4.745 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor.