ANAF: Declaratia 112 se va depune doar online

Potrivit prevederile art.3 alin.(1) din Ordinul nr.1045/2084/793/2012 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a “Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate” (formularul 112), cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajator sau entitati asimilate angajatorului, au obligatia depunerii declaratiei 112 prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin accesarea site-ului www.e-guvernare.ro, sectiunea „Depunere declaratii”, prin intermediul certificatului digital calificat.

Vezi aici lucrarile din Libraria contabun.ro

 

Declaratia 112 se utilizeaza pentru declararea impozitului pe venit si a contributiilor sociale datorate, incepand cu obligatiile aferente lunii iulie 2012, cu termen de depunere pana la data de 25 august 2012 inclusiv. Pentru perioadele de raportare cuprinse intre 1 ianuarie 2011 si 30 iunie 2012, Declaratia 112 se completeaza si se rectifica, dupa caz, in conformitate cu prevederile HG nr. 1.397/2010.

Potrivit Instructiunilor de completare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor  asigurate”,  Anexa nr.7 la Ordinul nr.1045/2084/793/2012,  declaratia 112 se depune:
– trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului, de angajatorii si entitatile asimilate angajatorilor care au obligatia depunerii trimestriale si nu au optat pentru depunerea lunara a declaratiei;
– lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare, de ceilalti angajatori si entitati asimilate angajatorului.

Iar ca modalitate de depunere a declaratiei 112 la organul fiscal competent este prevazuta doar depunerea prin mijloace electronice de transmitere la distanta, conform legii. Pentru depunerea declaratiei, platitorul trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.

Totusi, potrivit unui comunicat de presa publicat recent de Administratia Judeteana a Finantelor Publice Iasi, reiese ca declaratia 112 era acceptata de unele administratii si in format hartie. Administratia Judeteana a Finantelor Publice Iasi informeaza contribuabilii ca incepand cu urmatorul termen legal de depunere, formularul 112 nu se va mai inregistra la sediul institutiei publice, declaratia 112 urmand a se depune numai prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

(Visited 477 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


× 1 = one

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 4.931 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor.