Bilant 2016: noua procedura pentru corectarea erorilor (OMFP nr. 543/ 2017)

ANAF aduce la cunostinta contribuabililor faptul ca, in Monitorul Oficial al Romaniei nr.243/ 7.04.2017 a fost publicat OMFP nr. 543/ 4.04.2017 privind modificarea si completarea OMFP nr. 450/ 2016 pentru aprobarea Procedurii de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 274/ 12.04.2016.

Astfel, noile reguli ofera operatorilor economic cateva luni in plus in care sa remedieze greselile aparute la intocmirea bilanturilor, in sensul ca, potrivit noii proceduri, corectarea situatiilor financiare se poate face pana la termenul maxim de depunere a situatiilor financiare anuale/raportarilor contabile anuale aferente exercitiului financiar al anului urmator, si nu pana la sfarsitul exercitiului financiar al anului urmator celui la care se refera situatiile financiare anuale/raportarile contabile anuale la care s-au constatat erori.

Intrucat Legea contabilitatii nr.82/ 1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, nu permite depunerea unui alt set de situatii financiare anuale, respective raportari contabile anuale pentru aceeasi perioada de raportare cu cea corespunzatoare depunerii initiale, prezenta procedura permite depunerea pentru aceeasi perioada de raportare a unui alt set de situatii financiare anuale/raportari contabile anuale numai pentru corectarea urmatoarelor erori:

– denumirea entitatii raportoare;

– activitate CAEN (denumire clasa CAEN si/sau cod CAEN);

– forma de proprietate;

– numarul de salariati si/sau a altor indicatori raportati prin formularul “Date informative”;

– depunerea de situatii financiare anuale/raportari contabile anuale care nu cuprind niciun indicator valoric, precum si a urmatoarelor situatii:

a) transmiterea electronica de situatii financiare anuale/raportari contabile anuale in loc de declaratie de inactivitate, precum si transmiterea electronica a declaratiei de inactivitate in loc de situatii financiare anuale/raportari contabile anuale;

b) transmiterea electronica de situatii financiare anuale/raportari contabile anuale folosind un format de raportare cuprins in programul de asistenta, diferit de cel corespunzator tipului de entitate, sau netransmiterea electronica a tuturor documentelor prevazute de lege (raportul administratorilor, declaratia pe proprie raspundere, raportul auditorului statutar, etc.)

Facem precizarea ca prezenta Procedura NU se aplica si pentru corectarea erorilor contabile definite de reglementarile contabile aplicabile.
Sursa: AJFP Braila

 

(Visited 1,108 times, 2 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


2 × six =

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 5.372 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor.