Termen depunere situatii financiare anuale (asociatii, fundatii, persoane juridice cu si fara scop patrimonial)

ANAF informeaza contribuabilii ca termenul pentru depunerea situatiilor financiare anuale, de catre asociatiile, fundatiile si celelalte persoane juridice cu si fara scop patrimonial, potrivit O.M.F.P. nr.166/2017 este 02 mai 2017.

Categorii de contribuabili:

Persoanele juridice fara scop patrimonial, organizatiile sindicale si patronale, care nu desfasoara activitati economice, CAR-urile, intocmesc situatii financiare anuale simplificate, forma prescurtata, la 31 decembrie 2016, compuse din:

– bilant prescurtat

– contul prescurtat al rezultatului exercitiului

– repartizarea rezultatului exercitiului financiar

– situatia activelor imobilizate pentru activitati fara scop patrimonial – situatia activelor imobilizate pentru activitati economice

Persoanele juridice fara scop patrimonial, organizatiile sindicale si patronale, persoanele juridice fara scop patrimonial de utilitate publica, CAR-urile, unitatile militare, care desfasoara si activitati economice, intocmesc situatii financiare anuale, forma lunga la 31 decembrie 2016, compuse din:

– bilant

– contul rezultatului exercitiului

– repartizarea rezultatului exercitiului financiar

– situatia activelor imobilizate pentru activitati fara scop patrimonial – situatia activelor imobilizate pentru activitati economice.

Modul de completare si depunere a situatiilor financiare anuale:

Situatiile financiare anuale se completeaza cu ajutorul programului de asistenta care este pus la dispozitia contribuabililor, gratuit, de unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe portalul ANAF, la adresa www.anaf.ro , sectiunea Declaratii electronice, categoria Descarcare declaratii, meniul Situatii financiare anuale/Raportari anuale an 2016.

Situatiile financiare anuale la 31 decembrie 2016 se depun la unitatile teritoriale ale MFP, in format hartie si in format electronic, sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata, impreuna cu formularele listate sau se transmit in format electronic, avand atasata o semnatura electronica extinsa.

Formatul electronic consta intr-un fisier PDF avand atasat un fisier cu extensia “xml” si un fisier cu extensia „zip”.

Fisierul cu extensia “zip” va contine: raportul administratorilor, raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, dupa caz, procesul verbal al adunarii generale pentru aprobarea situatiilor financiare anuale, declaratie scrisa privind asumarea raspunderii pentru conducerea contabilitatii, scanate alb-negru, lizibil, cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 9,5 MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul „zip”.
Sursa: AJFP Teleorman

(Visited 214 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


eight − = 6

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 4.745 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor.