Raportari contabile la 30 iunie 2017: termen limita depunere (oficial ANAF)

ANAF aduce la cunostinta contribuabililor faptul ca, in Monitorul Oficial al Romaniei nr.463/ 21.06.2017 a fost publicat OMFP nr.895/ 2017 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile.

Actul normativ mentionat a intrat in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial.

In conformitate cu prevederile acestui OMFP, operatorii economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri de peste 220.000 lei vor trebui sa depuna la unitatile teritoriale ale MFP pana cel tarziu la data de 16 august 2017, raportarile contabile la data de 30 iunie 2017.

Sunt identificati si agenti economici care nu vor avea obligatia sa depuna raportarile contabile, si anume:
• agentii economici care nu au desfasurat activitate de la data infiintarii pana la 30 iunie 2017;
• agentii economici care s-au aflat in inactivitate temporara pe tot parcursul semestrului I al anului in curs;
• agentii economici care s-au infiintat pe parcursul anului 2017;
• agentii economici care se afla in curs de lichidare.

Raportarea contabila la 30 iunie 2017, in conformitate cu prevederile OMFP nr.895/ 2017 trebuie sa cuprinda:
– Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii (cod 10);
– Contul de profit si pierdere (cod 20);
– Date informative (cod 30).

Contabun.ro a mai publicat si:
* Raportari contabile la 30 iunie 2017: amenzi pentru nedepunerea la termen a bilantului
* A fost modificata procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare depuse de persoanele juridice fara scop patrimonial

Raportarile contabile la 30 iunie 2017 se vor depune la registratura unitatilor teritoriale ale MFP, in format hartie si in format electronic (un fisier PDF la care este atasat un fisier xml), sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata.

Sau, se pot depune exclusiv online, pe portalul www.e-guvernare.ro, avand atasata o semnatura electronica extinsa. Aceste documente trebuie sa fie semnate de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie, conform legii,sau de catre persoane fizice (experti contabili) sau juridice (firme de contabilitate), autorizate conform legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.

A doua semnatura care nu poate lipsi de pe orice raportare financiara aferenta semestrului I este semnatura administratorului sau a persoanei care are obligatia gestionarii entitatii.

Sursa: AJFP Braila

(Visited 421 times, 5 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


2 − two =

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 4.745 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor.