Au inceput inscrierile pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal. Ce aptitudini se cer

Camera Consultantilor Fiscali (CCF) organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti. Inscrierile se fac in perioada 2-20 octombrie, iar examenul va avea loc in data de 4 noiembrie.


Inregistrarea candidaturilor se face pe site-ul www.ccfiscali.ro, iar dosarele se depun – in aceeasi perioada – direct sau se transmit, prin servicii postale cu confirmare de primire, la adresa str. Alecu Russo nr. 13-19, et.4, ap.9, sectorul 2, Bucuresti, se arata intr-un comunicat transmis luni de CCF.

Confirmarea inscrierii, numarul de inregistrare si modul de solutionare a cererii de inscriere, se fac prin afisare pe site-ul CCF, numai dupa primirea dosarului, verificarea documentelor solicitate pentru inscriere si inregistrarea acestuia.

CCF mentioneaza ca, potrivit art. 4 alin. (1) din OG nr. 71/2001 privind organizarea si exercitarea activitatii de consultanta fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, candidatii la examenul de atribuire a calitatii de consultant fiscal trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) sa fie licentiati ai unei facultati cu profil economic;
b) sa aiba o experienta profesionala de minimum 5 ani, dintre care minimum 3 ani in una sau mai multe dintre urmatoarele activitati:
b1) elaborarea, avizarea, aprobarea sau aplicarea legislatiei fiscale;
b2) administrare fiscala;
b3) elaborarea sau aplicarea reglementarilor contabile;
b4) activitate financiar-contabila;
b5) activitate didactica universitara in domeniul finantelor publice, fiscalitate, politici fiscale si bugetare, contabilitate financiara, finantele institutiilor publice;
b6) activitate de consultant fiscal asistent;
c) sa nu aiba antecedente penale pentru savârsirea unor infractiuni sanctionate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiara, precum si alte infractiuni in legatura cu exercitarea activitatilor prevazute la lit. b);
d) sa aiba capacitate deplina de exercitiu;
e) sa fie apti din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei.

Dosarul de inscriere va contine urmatoarele documente:
a) cererea de inscriere la examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal;
b) curriculum vitae;
c) diploma de studii superioare in copie legalizata, precum si copii legalizate ale actelor doveditoare, in cazul schimbarii numelui;
d) carnetul de munca, in copie certificata de angajator sau in copie legalizata, dupa caz, adeverinta eliberata de angajator, adrese eliberate de asociatiile profesionale din care fac parte, in cazul profesiilor liberale;
e) actul de identitate, in copie;
f) certificatul de cazier judiciar;
g) certificatul de cazier fiscal;
h) adeverinta medicala eliberata de medicul de familie sau de institutia medicala la care este inregistrat;
i) documentul de plata a taxei de inscriere la examen, in original (500 lei – conform Hotarârii Consiliului superior al Camerei Consultantilor Fiscali nr. 1/2017). Plata taxei se poate face in contul Camerei Consultantilor Fiscali (CUI 18677087) deschis la Banca Transilvania, Sucursala Lipscani – IBAN RO36BTRL04101202D58602XX sau in contul deschis la BCR Sucursala Sector 4 – IBAN RO91RNCB0075119726870001;
j) trei fotografii 2/3 cm.

De asemenea, potrivit art. 4 alin. (2) din OG nr. 71/2001, candidatii la examenul de atribuire a calitatii de consultant fiscal asistent trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) sa aiba calitatea de licentiat al unei institutii acreditate de invatamânt superior cu durata stabilita de lege;
b) sa aiba o experienta profesionala de minimum 2 ani;
c) sa nu aiba antecedente penale pentru savârsirea unor infractiuni sanctionate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiara, precum si alte infractiuni in legatura cu exercitarea activitatilor prevazute la art. 4 alin. (1) lit. b) din OG nr.71/2001;
d) sa aiba capacitate deplina de exercitiu;
e) sa fie apti din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei.

Dosarul de inscriere va contine urmatoarele documente:
a) cererea de inscriere la examen pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal asistent;
b) curriculum vitae;
c) diploma de studii superioare in copie legalizata, precum si copii legalizate ale actelor doveditoare, in cazul schimbarii numelui;
d) carnetul de munca, in copie certificata de angajator sau in copie legalizata, dupa caz, adeverinta eliberata de angajator, adrese eliberate de asociatiile profesionale din care fac parte, in cazul profesiilor liberale;
e) actul de identitate, in copie;
f) certificatul de cazier judiciar;
g) certificatul de cazier fiscal;
h) adeverinta medicala eliberata de medicul de familie sau de institutia medicala la care este inregistrat;
i) documentul de plata a taxei de inscriere la examen, in original (500 de lei – conform Hotarârii Consiliului superior al Camerei Consultantilor Fiscali nr. 1/2017). Plata taxei se poate face in contul Camerei Consultantilor Fiscali (CUI 18677087) deschis la Banca Transilvania, Sucursala Lipscani – IBAN RO36BTRL04101202D58602XX sau in contul deschis la BCR Sucursala Sector 4 – IBAN RO91RNCB0075119726870001;
j) trei fotografii 2/3 cm.

Sursa: mediafax

(Visited 221 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


+ 6 = fourteen

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 5.691 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor.