OPANAF 2856/2017: criteriile in functie de care Fiscul da cod de TVA au devenit publice

In Monitorul Oficial nr. 780 din 3 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2856 din 2 octombrie 2017 privind stabilirea criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal in cazul inregistrarii si anularii inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, pentru aprobarea Procedurii privind evaluarea riscului fiscal pentru persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit art. 316 alin. (1) lit. a) si c) si alin. (12) lit e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit art. 316 alin. (12) lit e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru aprobarea Procedurii de anulare, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal ridicat potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

* Regulament intern: model si documente conexe
* Dosarul personal al salariatului – acte, modele si formulare necesare

 

Potrivit documentul aparut azi, principalele criterii pentru evaluarea riscului fiscal in cazul persoanelor impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA vor tine cont de situatii ce privesc sediul contribuabilului, insolventa/falimentul acestuia, inactivitatea fiscala, obligatii fiscale restante, contraventii sau infractiuni.

In materie de sediu:
* Sediul social al persoanei impozabile analizate este stabilit la sediul profesional al avocatului si este utilizat in cadrul unui contract de asistenta juridica, iar persoana impozabila analizata nu detine sediu/sedii secundare.
* Sediul social al persoanei impozabile analizate este stabilit la sediul unei persoane fizice care desfasoara profesii liberale (exclusiv avocat), unei persoane fizice autorizate (PFA), unei intreprinderi individuale (II), unei intreprinderi familiale (IF), unei persoane juridice, precum si la proprietatea unei persoane fizice si este utilizat in cadrul unui contract de comodat/inchiriere/subinchiriere pe o perioada mai mica sau egala cu 1 an si persoana impozabila analizata nu detine sediu/sedii secundare.

In materie de insolventa/faliment:
* Cel putin unul dintre asociatii si/sau administratorii persoanei impozabile analizate detine sau a detinut calitatea de actionar/asociat/administrator/titular/membru la cel putin o persoana impozabila) la care a fost declansata procedura insolventei/falimentului in ultimii 5 ani fiscali incheiati si persoana impozabila inregistreaza obligatii fiscale principale restante.

In materie de inactivitate fiscala:
* Cel putin unul dintre asociatii si/sau administratorii persoanei impozabile analizate detine calitatea de actionar/asociat/administrator/titular/membru la cel putin o persoana impozabila declarata inactiva fiscal in ultimii 5 ani fiscali incheiati, fara a fi reactivate.

In materie de respingere/anulare inregistrare in scopuri de TVA
*Cel putin unul dintre asociatii si/sau administratorii persoanei impozabile analizate detine sau a detinut calitatea de actionar/asociat/administrator/titular/membru la cel putin o persoana impozabila la care a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 316 alin. (11) lit. c)—e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in ultimii 5 ani fiscali incheiati.

In materie de obligatii fiscale restante
* Suma totala a obligatiilor fiscale principale restante inregistrate de persoanele impozabile la care asociatii si/sau administratori persoanei impozabile analizate detin calitatea de actionar /asociat/administrator/titular/membru si de asociatii (persoane juridice) si/sau administratori (persoane juridice) persoanei impozabile analizate este mai mare sau egala cu 50.000 lei.

Alte criterii in functie de care se va face analiza riscului fiscal vor tine cont de rezidenta fiscala a firmei, contul bancar, activitatea desfasurata sau serviciile contabile, in ideea in care firma analizata ar putea sa nu aiba desemnata o persoana care sa conduca compartimentul de contabilitate sau ar avea desemnata o persoana care nu indeplineste prevederile legale.

Nu in ultimul rand, in ceea ce priveste salariatii, se va avea in vedere daca acestia au sau nu incheiate contracte individuale de munca.

Descarca de aici OPANAF nr.2856/2017, in format PDF

(Visited 735 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


eight − = 2

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 5.299 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor.