Formularul 108 a fost aprobat (ordinul nr. 3391/2017)

In M.O nr. 966/06.12.2017 a fost publicat Ordinul nr. 3391/2017 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 108 “Declaratie privind impozitul pe reprezentanta”. Prevederile acestui ordin se aplica incepand cu declararea obligatiilor fiscale aferente anului 2018.


Declaratia privind impozitul pe reprezentanta se completeaza si se depune de catre reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii.

Formularul 108: instructiuni de completare

1. Declaratia privind impozitul pe reprezentanta se completeaza si se depune de catre reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii.

2. Termen de depunere:
Reprezentanta unei/unor persoane juridice straine are obligatia sa depuna declaratia la organul fiscal central competent pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului de impunere.
In situatia reprezentantei unei/unor persoane juridice straine infiintate sau desfiintate in/din Romania in cursul unei luni din anul de impunere, declaratia se depune la organul fiscal central competent in termen de 30 de zile de la data la care aceasta a fost infiintata sau desfiintata, dupa caz.

3. In situatia reprezentantei unei/unor persoane juridice straine infiintate in Romania in cursul unei luni din anul de impunere se bifeaza rubrica “Declaratie privind impozitul datorat pentru anul in care se infiinteaza reprezentanta”, se calculeaza impozitul anual pe reprezentanta datorat pentru anul de raportare, potrivit legii, si se inscrie la rubrica “Impozit pe reprezentanta” din formular.
In situatia reprezentantei unei/unor persoane juridice straine desfiintate din Romania in cursul anului de impunere se bifeaza rubrica “Declaratie privind impozitul datorat pentru anul in care se desfiinteaza reprezentanta”, se recalculeaza impozitul anual pe reprezentanta datorat pentru anul de raportare, potrivit legii, si se inscrie la rubrica “Impozit pe reprezentanta” din formular.

4. In cazul in care se corecteaza declaratia depusa initial, declaratia rectificativa se intocmeste pe acelasi model de formular, inscriind “X” in rubrica “Declaratie rectificativa”.
In situatia in care se corecteaza declaratia depusa in cazul infiintarii sau desfiintarii reprezentantei se bifeaza atat rubrica “Declaratie rectificativa”, cat si rubrica “Declaratie privind impozitul datorat pentru anul in care se infiinteaza reprezentanta” sau rubrica “Declaratie privind impozitul datorat pentru anul in care se desfiinteaza reprezentanta”, dupa caz.

5. Declaratia privind impozitul pe reprezentanta se depune la organul fiscal central competent pentru administrarea reprezentantei unei/unor persoane juridice straine, autorizate sa functioneze in Romania, potrivit legii.

6. Declaratia privind impozitul pe reprezentanta se completeaza cu ajutorul programului de asistenta.

7. Formularul se depune la organul fiscal central competent, in format PDF, cu fisier XML atasat, pe suport CD, insotit de formatul hartie, semnat conform legii, sau se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

Descarca de aici OPANAF nr.3391/2017, in format PDF

(Visited 345 times, 3 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


6 − = four

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 5.655 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor.