Formularul 112 s-a modificat (Ordinul nr. 1209/999/180/2018)

Formularul 112 a fost modificat pe 02.02.2018, odata cu publicarea in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 101 a Ordinului comun al Ministerului Finantelor Publice, Ministerului Muncii si Justitiei Sociale si Ministerului Sanatatii nr. 1.209/999/180/2018 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si gestionare a “Declaratiei privind obligaţiile de plata a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominala a persoanelor asigurate”.
Art. 1. –
(1) Se aproba modelul si continutul formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, precum si anexele nr. 1.1 “Anexa angajator” si nr. 1.2 “Anexa asigurat” la aceasta, prevazute in anexa nr. 1.
(2) Anexa nr. 1.1 “Anexa angajator” si anexa nr. 1.2 “Anexa asigurat” fac parte integranta din formularul prevazut la alin. (1).
(3) Se aproba nomenclatoarele prevazute in anexele nr. 2-5.
(4) Declaratia prevazuta la alin. (1) este o declaratie de impunere in sensul art. 1 pct. 18 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 2. –
Formularul prevazut la art. 1 se completeaza si se depune conform instructiunilor prevazute in anexa nr. 6.

Art. 3. –
Persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora, institutiile si persoanele fizice prevazute la art. 147 alin. (1), (12) si (13), art. 169 alin. (1), art. 220 alin. (1) si (2) si art. 2207 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia depunerii declaratiei prevazute la art. 1 prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

Art. 4. –
Caracteristicile de editare, modul de difuzare, de utilizare si pastrare a formularului prevazut la art. 1 sunt stabilite in anexa nr. 7 la prezentul ordin.

Art. 5. –
Anexele nr. 1-7 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 6. –
Prevederile prezentului ordin se aplica incepand cu obligatiile declarative aferente lunii ianuarie 2018.

Art. 7. –
Directiile de specialitate si structurile subordonate din cadrul Ministerului Finantelor Publice, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Ministerului Sanatatii, precum si directiile de specialitate si structurile subordonate sau cele care functioneaza sub autoritatea Ministerului Muncii si Justitiei Sociale vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 8. –
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

 

Multimita colegilor din grupul nostru „Legislatia Muncii&Revisal&Salarizare”, va punem la dispozitie Ord. M.F.P. nr. 1209 – 2018, M.M.J.S. nr. 999 – 2018 si M.S. nr. 180 – 2018 – Declaratia 112

 

Contabun.ro a mai publicat si:
* Declaratia 112: proiect de modificare a D112 (2018)
* Declaratia 112: un salariat care lucreaza part-time, fara concediu medical, va fi trecut in sectiunea A sau B?

(Visited 2,852 times, 1 visits today)

One Response to Formularul 112 s-a modificat (Ordinul nr. 1209/999/180/2018)

  1. Constantin says:

    Nu a aparut softul ANAF ptr.D 112/2018 !

Leave a Reply

Your email address will not be published.


five − 2 =

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 6.537 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor. Datele personale vor fi folosite exclusiv in scopul declarat.