Spatiul privat virtual (SPV): inregistrarea persoanelor fizice

Spatiul privat virtual (SPV) este un serviciu gratuit prin intermediul caruia se pot depune on-line declaratii fiscale si obtine informatii cu privire la situatia fiscala proprie, fara deplasare la organul fiscal.

Care sunt avantajele utilizarii SPV?
– disponibilitate 24h/24h;

– usor de accesat si nu implica nici un cost;

– permite depunerea electronica a declaratiilor (200, 201,220, 230, 600);

– permite vizualizarea declaratiilor fiscale intocmite si a obligatiilor de plata (este recomandat ca, dupa completare si transmitere, declaratiile sa fie salvate/listate, intrucat acestea pot fi vizualizate o perioada limitata de timp);

– permite solicitari de informatii referitoare la: sumele aferente contributiilor de asigurari sociale declarate de angajatori, duplicat dupa recipisa declaratiilor depuse electronic, situatia obligatiilor fiscale de plata neachitate la sfarsitul lunii anterioare, nota obligatiilor de plata cu ajutorul careia va puteti prezenta la ghiseele trezoreriei pentru achitarea obligatiilor sau puteti folosi informatiile pentru a efectua plata prin mijloace de plata la distanta (online banking);

– permite solicitari pentru eliberare documente si primirea acestora prin SPV: certificat de atestare fiscala, adeverinta de venit, fisa evidenta fiscala;

– permite primirea documentelor/actelor administrative emise de organul fiscal: decizii de impunere, notificari, somatii, adrese.

Cum se face inregistrarea in SPV?
Pentru a va inregistra, aveti nevoie de:
– datele de identificare;
– un numar de telefon mobil valabil;
– o adresa de e-mail valabila;
– un numar de decizie de impunere emisa de ANAF incepand cu anul 2013 (dupa caz).

Inregistrarea in SPV se face prin accesarea site-ului www.anaf.ro, sectiunea „Servicii Online” – Serviciul inregistrare/inrolare persoane fizice, parcurgand cativa pasi, respectiv:

– din fereastra deschisa se selecteaza Inregistrare utilizatori / Recuperare parola / Recuperare credentiale / Schimbare adresa de e-mail, urmat apoi de un click pe butonul Inregistrare utilizatori;
– se completeza campurile din formularul deschis (nume, prenume, CNP, serie si numar CI/BI,nume utilizator, parola, adresa de e-mail, nr. telefon), cu mentiunea ca in campul „tipul de aprobare”, in functie de situatie, se selecteaza: verificare numar inregistrare decizie – acest camp se selecteaza cand aveti o decizie de impunere primita de la organul fiscal incepand cu anul 2013 si se introduce numarul de inregistrare al deciziei, in acest caz, validarea inregistrarii pentru utilizarea SPV se face automat;

aprobare la ghiseu -acest camp se selecteaza in cazul in care nu aveti la indemana o decizie de impunere.

In aceasta situatie dupa ce a fost finalizata completarea formularului on-line se genereaza un cod de identificare care este comunicat pe adresa de e-mail indicata in formular. Cu formularul completat listat, codul de identificare comunicat pe adresa de e-mail si actul de identitate, in copie si original, puteti merge la oricare dintre sediile ANAF si sa va adresati ghiseului dedicat validarii inregistrarii in SPV.

Dupa validarea datelor la ghiseu se va primi pe adresa de e-mail confirmarea ca solicitarea de acces la serviciul SPV a fost aprobata si puteti utiliza acest serviciu, autentificarea efectuandu-se cu user name-ul si parola aleasa de dumneavoastra.

Contabun.ro a mai publicat si:
* Cererea de aderare la „SPATIUL VIRTUAL PRIVAT” (formularul C800)
* Spatiu privat virtual pentru persoane juridice: ghid oficial ANAF

Sursa: DGRFP Brasov

(Visited 413 times, 4 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


7 × one =

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 6.169 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor.