OPANAF nr.883/2018: procedura anulare obligatii fiscale

ANAF va aduce la cunostinta aparitia urmatoarelor acte normative: Ordinul presedintelui ANAF nr. 883 din 26 martie 2018 pentru aprobarea procedurilor de anulare a obligatiilor fiscale ce fac obiectul prevederilor Legii nr. 29/2018 privind anularea unor obligatii fiscale (Monitorul Oficial nr. 271 din 28 martie 2018).

 

*(EDITABIL) Regulament intern: model si documente conexe
*(EDITABIL) 145 de modele si formulare necesare la incheierea, executarea, modificarea, suspendarea si incetarea CIM

 

OPANAF 883/2018 – Procedura anulare obligatii fiscale

– Va reamintim faptul ca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 29/2018, se anuleaza urmatoarele obligatii fiscale:
a)diferentele de obligatii fiscale principale, respectiv impozitul pe venit si contributiile sociale, precum si obligatiile fiscale accesorii aferente acestora, stabilite de organul fiscal prin decizie de impunere emisa si comunicata contribuabilului, ca urmare a reincadrarii fiscale a tranzactiilor pentru care s-a aplicat impozitul pe venit din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal al persoanelor fizice ca venituri dintr-o activitate independenta, obtinute de catre persoanele fizice din transferul proprietatilor imobiliare care fac parte din patrimoniul afacerii, pe perioadele fiscale de pan a la 1 iunie 2017, si neachitate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi.

b)diferentele de T.V.A., precum si accesoriile aferente acestora, pentru perioadele fiscale anterioare datei de 31 decembrie 2016, stabilite prin decizie de impunere comunic ata contribuabilului pan a la data intrarii in vigoare a prezentei legi, ca urmare a depasirii plafonului de scutire de 220.000 lei prevazut la art. 310 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, realizate de catre persoanele fizice, persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu sediul activitatii economice in Romania, care au realizat activitatile de productie agricola, inclusiv activitatile detransformare a produselor agricole prin alte metode decat cele industriale sau au furnizat servicii agricole utilizand munca m anuala proprie si/sau echipamentele specifice.

-Persoanele care au efectuat plata obligatiilor fiscale pentru care legea prevede anularea au dreptul la restituirea sumelor achitate.

-Procedura de aplicare a legii a fost aprobata prin prezentul ordin si implica in principal urmatoarele etape:

a)intocmirea si transmiterea de catre structura de inspectie fiscala catre compartimentul cu atributii de evidenta pe platitori a listei cu obligatiile fiscale ce pot face obiectul anularii;

b)compartimentul cu atributii de evidenta efectueaza verificari privind obligatiile fiscale primite: daca au fost stinse partial sau total, data stingerii, daca au fost emise si comunicate decizii de accesorii.

c)compartimentul de evidenta intocmeste un referat de aprobare a anularii obligatiilor fiscale datorate de contribuabilii prevazuti in liste la care va anexa aceste liste, precum si deciziile de anulare a obligatiilor fiscale, intocmite in mod corespunzator pentru fiecare contribuabil.

 

Descarca de aici OPANAF 883/2018, in format PDF

 

Sursa: DGRFP Craiova

(Visited 750 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


4 × four =

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 6.287 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor. Datele personale vor fi folosite exclusiv in scopul declarat.