ANAF : nedepunerea formularului C801 nu este o contraventie

Intrebare – In cazul in care un contribuabil a achizitionat casa de marcat in luna iulie 2018 incepand cu ce data trebuie sa depuna declaratia cu datele exportate din casa de marcat?
Raspuns ANAF – Fisierele se transmit prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate pentru generarea oricareia dintre datele prevazute in OPANAF 627/2018. Prin perioada de raportare se intelege luna calendaristica. Obligatia intra in vigoare cu data de 1 august 2018.

*(EDITABIL)Regulament intern: model si documente conexe, actualizat conform GDPR
*(EDITABIL) 145 de modele si formulare necesare la incheierea, executarea, modificarea, suspendarea si incetarea CIM, actualizate conform GDPR

Intrebare – In cazul unei case de marcat achizitionata in iunie cu ce data se depune declaratia cu datele exportate?
Raspuns ANAF – Obligatia intra in vigoare la 1 august 2018. Fisierele se transmit pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate, perioada de raportare este luna calendaristica.

Intrebare – In cat timp se obtine NUI prin SPV?
Raspuns ANAF – Certificatul de atribuire NUI se emite prin SPV, dupa efectuarea verificarilor, cu respectarea termenului prevazut de cadrul legal in vigoare.

Intrebare – Buna ziua!!comerciantii SRL-neplatitor de TVA-trebuie sa-si schimbe casa de marcat???consider ca nu/La firmele de contabilitate-neplatitor de TVA-trebuie casa de marcat??? se emit facturi lunare si chit./OP.Multumesc!!
Raspuns ANAF – Toti operatorii economici care au obligatia de a utiliza case de marcat trebuie sa detina aparate de marcat electronice cu jurnal electronic.

Intrebare – Potrivit modificarilor aduse OUG 28/1999, cum se realizeaza transmiterea datelor inregistrate prin casele de marcat cu jurnal electronic catre ANAF, respectiv care sunt termenele de transmitere?
Raspuns ANAF – Fisierele se transmit prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate pentru generarea oricareia dintre datele prevazute in OPANAF 627/2018. Prin perioada de raportare se intelege luna calendaristica.
Obligatia intra in vigoare cu data de 1 august 2018 (ART IV din HG 804/2017).

Intrebare – Buna ziua! La punctul de lucru al societatii, care urmeaza sa se inchida, s-a achizitionat o casa de marcat cu jurnal electronic. Ca si model, ea se afla pe lista postata de dvs mai sus. Nelamurirea mea: Pot muta casa de marcat de la pct de lucru la sediul societatii? Si daca da, care este procedura ?
Raspuns ANAF – Aparatul poate fi mutat la alt punct de lucru. Dumneavoastra informati organul fiscal competent cu privire aceasta schimbare prin completarea si transmiterea fomularului F4105

Intrebare – Pentru incasarile cu card sau tichete de vacanta mai exista obligativitatea de a emite bon fiscal ?
Raspuns ANAF – Stimata doamna, in sensul art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prin operatori economici se intelege persoanele fizice si juridice, intreprinderile familiale, precum si orice alte entitati, cu exceptia institutiilor publice, care incaseaza, pe teritoriul Romaniei, inclusiv in punctele de control pentru trecerea frontierei de stat, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, de la persoane fizice sau juridice, contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie. De asemenea, in sensul art. 1 alin. (1) din ordonanta de urgenta sunt considerate substitute de numerar bonurile de valoare acordate potrivit legii, de tipul tichetelor de masa, voucherelor de vacanta, tichetelor cadou si tichetelor de cresa, tichetelor sociale, tichetului Rabla si altele asemenea.
Avand in vedere prevederile legale mai sus mentionate va informam ca trebuie sa emiteti bon fiscal.

Intrebare – Care sunt sanctiunile pentru nedepunerea formularului C801?
Raspuns ANAF – Nedepunerea formularului C801 nu este o contraventie si nu se sanctioneaza, ci este o facilitate de obtinere a NUI. Mentionam insa ca neindeplinirea obligatiei operatorilor economici de a se dota cu aparate de marcat electronice fiscale, achizitionate numai de la distribuitori autorizati sau unitati acreditate pentru comercializare, conform prevederilor prezentei ordonante de urgenta constituie contraventie si se sanctioneaza.

Contabun.ro a mai publicat si
*OPANAF nr.627/2018: declaratie pentru utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale
*Numarul unic de identificare a caselor de marcat se obtine si prin SPV

Sursa – ANAF, sesiune întrebări și răspunsuri

(Visited 525 times, 9 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


one + 4 =

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 6.287 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor. Datele personale vor fi folosite exclusiv in scopul declarat.