Case de marcat electronice: facilitati, obligatii, termene (ghid ANAF)

Instituirea obligatiei de utilizare a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic a fost determinata in principal de necesitatea de a:
●combate in regim de maxima urgenta o frauda fiscala, a asigura o mai buna monitorizare a activitatii operatorilor economici care desfasoara livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii, direct catre populatie;
●institui unele parghii care sa conduca la cresterea gradului de colectare a veniturilor bugetare si la diminuarea evaziunii fiscale;
●intari supravegherea si controlul activitatii operatorilor economici;
●creste gradul de incredere al populatiei in corecta utilizare a aparatelor de marcat electronice fiscale de catre operatorii economici, cat si in colectarea corecta de catre organele fiscale de specialitate a impozitelor si taxelor datorate bugetului de stat;
● stimula competitivitatea si mediul de afaceri onest.

Inlocuirea caselor de marcat din generatia veche cu aparatele de marcat dotate cu jurnal electronic se poate realiza pe doua cai:
●adaptarea aparatelor de marcat model vechi, atunci cand acest lucru este posibil, cu respectarea
prevederilor legale in vigoare;
●achizitia de aparate de marcat electronice fiscale model nou.

Descarca, in format PDF, ghidul ANAF intitulat Case de marcat: facilitati, obligatii, termene

Contabun.ro a mai publicat si:
*(PDF) Ghidul caselor de marcat a fost actualizat de ANAF
*HG 701/2018: contraventie case de marcat introdusa in Legea prevenirii

(Visited 450 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


eight × = 8

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 6.537 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor. Datele personale vor fi folosite exclusiv in scopul declarat.