In baza caror documente se poate inscrie o societate in spatiul privat virtual? Vezi aici raspunsul ANAF

Intrebare: Buna ziua, se poate accesul in SPV cu procura simpla, semnata de administrator, fara a fi nevoit sa mearga la notar? Unele sectoare din Bucuresti accepta acest lucru, altele nu. Multumesc!
Raspuns ANAF: Buna ziua! Inregistrarea in SPV se poate face in baza actului de imputernicire in forma autentica (la notariat) sau sub semnatura privata.
In aceste cazuri, daca actul de imputernicire este in forma autentica, atunci imputernicitul se poate prezenta la orice organ fiscal. Daca actul este sub semnatura privata, imputernicitul se va prezentata la unitatea fiscala, care administreaza contribuabilul pentru care se solicita inregistrarea in SPV.
Utilizarea SPV prin imputernicit sau prin reprezentantul desemnat este posibila daca indeplineşte, cumulativ, urmatoarele condiţii:
a) imputernicirea sau mandatul de reprezentare este generala/general pentru toate operaţiunile din SPV;
b) imputernicirea sau mandatul de reprezentare conţine acordul cu privire la accesul la informaţiile referitoare la istoricul acţiunilor anterioare din SPV al persoanei reprezentate;
c) sunt acceptaţi termenii şi condiţiile de utilizare a SPV.

Intrebare: Buna ziua,daca un administrator incaseaza in luna nov si dec dividende nete trebuie in termen de 30 zile sa dea declaratia unica la anaf. Cum se poate inregistra online la SPV si sa poata da si declaratia online. Persoana fizica este din Pucioasa si sta in Bucuresti.Multumesc.
Raspuns ANAF: Pentru a depune Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, persoana fizica se poate inregistra in SPV pe baza credentialelor (nume utilizator si parola). Aprobarea inrolarii in acest serviciu se poate face automat (in situatia in care detine deja un act administrativ fiscal emis de organul fiscal incepand cu anul 2013) sau la sediul oricarui organ fiscal in situatia in care persoana in cauza nu detine un act administrativ fiscal. Mentionam ca, in cazul in care trebuie sa se adreseze organului fiscal pentru aprobare, persoana in cauza trebuie sa se prezinte la organul fiscal in termen de 10 zile de la data la care a completat formularul web de pe site-ul ANAF.

Intrebare: Buna ziua, in baza caror documente se poate inscrie o societate in spatiul privat virtual? De exemplu o societate are deja depusa declaratia 150 pentru depunere declaratii online insa nu are acces la SPV. Ce documente se prezinta la Ghiseu pentru inrolare in SPV. Multumesc!
Raspuns ANAF: Inregistrarea ca utilizator SPV a unei persoane juridice se poate face printr-o persoana fizica ce detine un certificat digital calificat si care are calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau imputernicit al respectivei persoane juridice. Cererea de inregistrare ca utilizator SPV pentru persoanele care au calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau imputernicit se face prin intermediul aplicatiilor informatice dedicate, pe site-ul web al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (https://www.anaf.ro/InregPersFiziceP…/formularjuridice.jsp).
Documentele care trebuie atasate la cererea de inregistrare sunt:
-actul de identitate al reprezentantului legal/reprezentantului desemnat/imputernicitului;
-documentele din care sa rezulte calitatea de reprezentant/legal/reprezentant/desemnat/imputernicit a respectivei persoane;
– documentul de confirmare pentru certificatul digital calificat detinut.

Intrebare: Buna ziua! Credentiale pentru spatiul virtual ( persoane fizice ), nu se pot solicita / transmite prin email? Am facut solicitare scrisa la sediul AFP Sector 3, prin iulie si nu am primit nimic. Vreau sa stiu si dupa cat timp se incarca pe www.ghiseul.ro obligatiile de plata, care apar in spatiul virtual? Multumesc!
Raspuns ANAF: Stimata doamna, la completarea formularului web (cererea de inregistrare in SPV) credentialele (nume utilizator si parola) sunt elemente obligatorii de completat si sunt stabilite de dvs. Mentionam ca ele reprezinta datele dvs. obligatorii de identificare in SPV, alaturi de intrebarea de siguranta si de raspunsul la intrebarea de siguranta.
Aprobarea inregistrarii in SPV se poate face automat ( in situatia in care detineti un act administrativ fiscal emis de organul fiscal incepand cu anul 2013) sau la sediul oricarui organ fiscal in situatia in care nu detineti un act administrativ fiscal, in termen de 10 zile de la data la care ati completat formularul web de pe site-ul ANAF.

Intrebare: Buna ziua, am SPV si am transmis declaratia unica ( in iulie). Dar acum nu apare nicio instiintare cu contributia de sanatate datorata sa o pot plati. Am declarat dividende peste plafon estimate 2018.
Raspuns ANAF: Buna ziua! Dumneavoastra veti efectua plata in baza declaratiei depuse. Organul fiscal nu va emite decizie de impunere pentru anul 2018.

Intrebare: Buna ziua, care este procedura de eliminare a unui reprezentant legal din SPV in conditiile in care acest lucru nu se mai poate face din aplicatie intrucat certificatul a fost revocat. Multumesc.
Raspuns ANAF: In cazul in care certificatul digital calificat al persoanei care are calitatea de reprezentat desemnat nu mai este valabil, cererea de revocare ca utilizator al Spatiului Privat Virtual pentru aceasta se poate depune la ghiseul unitatii fiscale, in format hartie, de catre reprezentantul legal al persoanei juridice.

Contabun.ro a mai publicat și:
*ANAF: Pentru inregistrarea in SPV in calitate de imputernicit nu este necesara procura notariala
*Spatiu privat virtual pentru persoane juridice: ghid oficial ANAF

Sursa: ANAF, intrebari si raspunsuri

(Visited 378 times, 2 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


two − 1 =

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 6.287 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor. Datele personale vor fi folosite exclusiv in scopul declarat.