Incetare CIM prin acordul partilor: decizia de incetare este obligatorie?

Potrivit prevederilor art.55 lit.b) din Codul muncii, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare,  contractul individual de munca poate inceta ca urmare a acordului partilor, la data convenita de parti.

Prin urmare, contractul individual de munca poate inceta prin acordul partilor, la initiativa  angajatorului sau la initiativa salariatului, la o data convenita de parti. Partea careia i s-a facut oferta de incetare a contractului individual de munca o poate accepta sau refuza.

In general incetarea contractului de munca prin acordul partilor intervine in cazul in care salariatul solicita incetarea raportului de munca, iar angajatorul aproba aceasta solicitare, in caz contrar, contractul va continua. Cererea de incetare a contractului de munca prin acordul partilor nu echivaleaza cu demisia, daca angajatorul nu-si arata acordul, aceasta nu trebuie vazuta in continuare ca o cerere de demisie.

Initiativa incetarii contractului o poate avea si angajatorul. In aceasta situatie contractul de munca va inceta in baza art.55 lit.b) din Codul muncii la initiativa angajatorului doar daca exista consimtamantul salariatului. In acest sens se va incheia un acord de incetare a contractului individual de munca prin acordul partilor, in doua exemplare, pentru ambele parti.

Desi legea nu prevede necesitatea formei scrise a acordului de vointa, totusi, ca si la incheierea contractului, acordul partilor trebuie sa fie consemnat intr-un inscris. Incetarea contractului individual de munca prin acordul partilor este netemeinica si nelegala in lipsa unei dovezi scrise, a intentiei salariatului sau a intentiei angajatorului de a inceta contractul de munca (prin cerere, propunere, acord etc.) si a acordului destinatarului cu privire la incetarea contractului de munca prin acordul partilor.

Angajatorul poate emite si o decizie de constatare a incetarii contractului individual de munca prin acordul partilor, aceasta nefiind obligatorie.

145-modele si formulare CIMVa propunem lucrarea   “145 de modele si formulare necesare la incheierea, executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractului individual de munca” in care gasiti toate modele si formulare necesare la incheierea, executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractului individual de munca, actualizate la zi, impartite pe domenii pentru a putea fi usor de folosit, cu explicati si sfaturi, astfel incat orice document intocmit sa fie in acord cu reglementarile impuse de legislatia muncii.

 

Rate this post
(Visited 416 times, 2 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


× nine = 81

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 6.537 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor. Datele personale vor fi folosite exclusiv in scopul declarat.