Inspectia Muncii: recomandari privind masurile speciale de control si prevenire a infectiei cu COVID-19

Securitatea si sanatatea in munca reprezinta ansamblul activitatilor avand ca scop asigurarea conditiilor optime in desfasurarea procesului de munca, apararea sanatatii, integritatii corporale si a vietii angajatilor si a altor persoane implicate in procesul de munca.

In vederea prevenirii accidentelor de munca, a bolilor profesionale sau a imbolnavirilor in toate aspectele legate de munca, angajatorii au obligatia de a intocmi un plan de prevenire si protectie compus din masuri tehnice, igienico-sanitare si organizatorice, bazat pe evaluarea riscurilor precum si de a asigura echipamentele individuale de protectie care sa indeplineasca cerintele de securitate si sanatate in munca specifice locului de munca.

Inspectia Muncii atentioneaza atat angajatorii cat si angajatii/lucratorii ca au obligatia sa ia toate masurile care se impun pentru prevenirea infectarii angajatilor/lucratorilor cu virusulCOVID –19.

Angajatorii au obligatia de a prelucra angajatii/lucratorii asupra principalelor masuri necesar a fi intreprinse:
-spalarea manilor cat mai des posibil cu apa si sapun sau dezinfectarea cu un dezinfectant pentru maini pe baza de alcool;
-utilizarea mastilor de protectie de catre persoanele bolnave;
-evitarea contactului cu persoane care sunt suspecte de infectii respiratorii acute;
-evitarea atingerii nasului, ochilor sau gurii cu mainile nedezinfectate;
-acoperirea gurii, nasului in caz de tuse sau stranut;
-dezinfectarea periodica a suprafetelor de contact cu solutii pe baza de clor sau alcool;

Totodata, angajatorii trebuie sa aiba in vedere dispozitiile legale conform carora, masurile privind securitatea, sanatatea si igiena in munca nu comporta, in nici o situatie, obligatii financiare pentru angajati/lucratori.

In scopul prevenirii imbolnavirilor si recuperarii capacitatii de munca, asiguratii pot beneficia de concediu si indemnizatie pentru carantina, conform reglementarilor cuprinse in O.U.G.nr. 158/2005, privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si in Normele de aplicare a prevederilor acesteia, aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii si al presedintelui CNAS nr. 15/1311/2018, cu modificarile si completarile ulterioare.

Contabun.ro a mai publicat si:
*Act aditional de modificare a locului de munca la domiciliul salariatului. Inregistram modificarea in Revisal?
*Acte aditionale telemunca si munca la domiciliu: elemente obligatorii
*Ministerul Muncii: 3 masuri de flexibilizare a raporturilor de munca (in scopul prevenirii raspandirii infectarii cu coronavirus)

Sursa: Inspectia Muncii

(Visited 387 times, 8 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


8 + = fourteen

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 6.537 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor. Datele personale vor fi folosite exclusiv in scopul declarat.