Hotararea nr.24/2020: masuri de prevenire si control al infectiilor, aplicabile pe timpul starii de alerta

Hotararea presedintelui Comitetului National pentru Situatii de Urgenta nr. 24/2020 privind aprobarea instituirii starii de alerta la nivel national si a masurilor de prevenire si control al infectiilor, in contextul situatiei epidemiologice generate de virusul SARS-CoV-2, a fost publicata in Monitorul Oficial nr.395 din 15 mai 2020.

Incepand cu data de 15.05.2020 s-a declarat starea de alerta la nivel national, pentru o perioada de 30 de zile.

* (EDITABIL) Regulament intern: model si documente conexe, actualizat la zi

*(EDITABIL) Dosarul personal al salariatului – acte, modele si formulare necesare, actualizat la zi

*(EDITABIL) 145 de modele si formulare necesare la incheierea, executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractului individual de munca

* (EDITABIL) Revisal – ghid practic de completare si transmitere, actualizat la zi

* (EDITABIL) Concedierea colectiva-ghid practic, actualizat la zi

Astfel, printre masurile prevazute in anexa la Hotararea nr.24/2020, enumeram mai jos cateva masuri de prevenire si control al infectiilor, aplicabile pe durata starii de alerta, de care trebuie sa tina cont angajatorii.

Incepand cu data de 15.05.2020, in spatiile comerciale, mijloacele de transport in comun, la locul de munca si in alte spatii inchise se instituie obligativitatea purtarii mastii, astfel incat nasul si gura sa fie acoperite.

Institutiile si autoritatile publice, precum si operatorii economici publici si privati au obligatia organizarii activitatii, astfel incat munca sa se desfasoare de la domiciliul angajatilor, iar daca activitatea desfasurata nu permite acest lucru, sa ia masuri pentru:
a) asigurarea triajului epidemiologic constand in controlul temperaturii personalului propriu si vizitatorilor, la punctele de control-acces in incinte;

b) dezinfectarea obligatorie a mainilor inaintea intrarii in spatiile de lucru;

c) respectarea regulilor privind desfasurarea activitatii in birourile cu spatii comune (open space) si a regulilor privind functionarea unitatilor de cazare in regim hotelier;

d) decalarea programului de lucru, pentru entitatile cu un numar mai mare de 50 de salariati, astfel incat inceperea, respectiv terminarea programului de lucru sa se realizeze la intervale de minimum 1 ora, pe parcursul a minimum 3 ore, in transe de minimum 20% din personal.

Institutiile publice si operatorii economici care desfasoara activitati comerciale/de lucru cu publicul ce implica accesul persoanelor in interiorul cladirilor iau masuri pentru organizarea activitatii, astfel:
a) accesul trebuie sa fie organizat astfel incat sa fie asigurata o suprafata minima de 4 mp pentru fiecare client/persoana si o distanta minima de 2 m intre oricare doua persoane apropiate;

b) sa nu permita accesul persoanelor a caror temperatura corporala, masurata la intrarea in incinta, depaseste 37,3ºC;

c) sa asigure dezinfectarea suprafetelor expuse si evitarea aglomerarii de persoane, in special in zonele caselor de marcat/ghiseelor.

Operatorii de transport persoane, publici si privati, isi organizeaza activitatea astfel incat sa fie respectate regulile specifice.

Se instituie obligativitatea mentinerii functionarii centrelor rezidentiale de ingrijire si asistenta a persoanelor varstnice, centrelor rezidentiale pentru copii si adulti, cu si fara dizabilitati, precum si pentru alte categorii vulnerabile si impunerea unor conditii de izolare a personalului pe perioada prezentei la serviciu.

Hotararea nr.24/2020 poate fi consultata integral aici.

(Visited 78 times, 2 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


× 9 = seventy two

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 6.537 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor. Datele personale vor fi folosite exclusiv in scopul declarat.