Model Regulament intern actualizat mai 2020

Regulamentul intern este documentul prin care angajatorul stabileste regulile de desfasurare a activitatii in unitate, cu conditia ca acestea sa nu contravina legii.

*(EDITABIL) Regulament intern: model si documente conexe, actualizat la zi (24.05.2020). Prin ultima actualizare au fost adaugate lucrarii 4 modele de documente prin intermediul carora angajatorii sa aduca la cunostinta salariatilor masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus SARS-CoV-2 , in baza Orinului nr.3577/2020 si a Ordinului nr.874/2020.

Regulamentul intern are si un rol important pentru activitatea angajatorului, este documentul prin care angajatorii reglementeaza, in principal, regulile de conduita, probleme de ordin disciplinar, fiind denumit de unii autori si legea disciplinara dintr-o unitate.

Potrivit prevederilor art.242 din Codul muncii, regulamentul intern trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele categorii de dispozitii:
a) reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii;
b) reguli privind respectarea principiului nediscriminarii si al inlaturarii oricarei forme de incalcare a demnitatii;
c) drepturile si obligatiile angajatorului si ale salariatilor;
d) procedura de solutionare a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor;
e) reguli concrete privind disciplina muncii in unitate;
f) abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile;
g) reguli referitoare la procedura disciplinara;
h) modalitatile de aplicare a altor dispozitii legale sau contractuale specifice;
i) criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor.

Pe langa categoriile enumerate, angajatorii pot cuprinde in regulamentul intern si alte dispozitii ce au legatura cu raporturile de munca, cu obligatia de a respecta dispozitiile legislatiei muncii si ale contractului colectiv de munca aplicabil, fara a incalca drepturile si libertatile individuale si colective.

Chiar daca Codul muncii prevede la art.246 alin.(2) si la art.243 obligatia angajatorului de a intocmi regulamentul intern in termen de 60 de zile de la dobandirea personalitatii juridice si de a informa salariatii cu privire la contitutul acestuia, Codul muncii nu prevede si o sanctiune pentru neindeplinirea acestor obligatii.

Insa, in cazul unui control, inspectorii de munca au dreptul sa dispuna angajatorului masuri in vederea remedierii intr-un timp determinat a neconformitatilor constatate. Iar neindeplinirea sau indeplinirea partiala de catre entitatea controlata a masurilor dispuse de inspectorul de munca, la termenele stabilite de acesta, constituie contraventie si se sancţioneaza cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei (a se vedea art.19 lit.i) si art.23 alin.(1) lit.b) din Legea nr.108/1999 pentru infiintarea si organizarea Inspectiei Muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare).

Avand in vedere ultimele modificari aduse legislatiei muncii in ultima perioada, va propunem lucrarea “Regulament intern: model si documente conexe” actualizata mai 2020, unde gasiti:

– un model de regulament intern in format editabil, actualizat la 24 mai 2020, care trebuie doar personalizat si folosit;
– o serie de drepturi si obligatii particulare care nu sunt indicate la art.39-40 din Codul muncii;
– gasiti enumerate fapte ce constituie abateri disciplinare, reguli, proceduri ce dezvolta prevederile generice prevazute de lege; gasiti si alte modele de documente necesare care trebuie sa insoteasca regulamentul intern;
– alte modele de documente necesare care trebuie sa insoteasca regulamentul intern;
– indicatii pentru a completa corect regulamentul intern;
– aveti siguranta intocmirii unui document complet, care respecta prevederile legale actualizate la zi.

Lucrarea “Regulament intern: model si documente conexe”, a fost actualizata in data de 24 mai 2020, dupa cum urmeaza:

Actualizare 26 (24.05.2020):
In baza prevederilor Ordinul nr.3577/831/2020 privind masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus SARS-CoV-2 si pentru asigurarea desfasurarii activitatii la locul de munca in conditii de securitate si sanatate in munca, pe perioada starii de alerta, publicat in MO nr.403 din 16 mai 2020 si a Ordinului nr.874/81/2020 privind instituirea obligativitatii purtarii mastii de protectie, a triajului epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor pentru prevenirea contaminarii cu virusul SARS-CoV-2 pe durata starii de alerta, publicat in MO nr.435 din 22 mai 2020, au fost adaugate lucrarii 4 modele de documente prin intermediul carora angajatorii sa aduca la cunostinta salariatilor masurile pentru prevenirea raspandirii coronavirusului la locurile de munca, dupa cum urmeaza:
– Recomandari universal valabile cu privire la prevenirea imbolnavirilor cu coronavirusul SARS-CoV-2.
– Regulile de conduita obligatorie pentru angajatii care intra in spatiul organizat de angajator, pe durata starii de alerta, cu privire la prevenirea imbolnavirilor cu coronavirusul SARS-CoV-2 la locurile de munca.
– Masuri de urmat pentru alte persoane decat personalul angajat care intra in spatiul organizat de angajatorul SC ….. SRL, pe durata starii de alerta, pentru prevenirea imbolnavirilor cu coronavirusul SARS-CoV-2 la locurile de munca.
– Masuri de urmat pentru angajatii SC …SRL  privind prevenirea imbolnavirilor cu coronavirusul SARS-CoV-2 in situatia deplasarilor pentru indeplinirea sarcinilor de munca.

Lucrarea se livreaza la adresa de e-mail comunicata, atat in format pdf. cat si in format doc., fiind usor de utilizat.

Detalii gasiti aici: “Regulament intern: model si documente conexe

Alte lucrari din Libraria contabun.ro, actualizate 2020:

*(EDITABIL) Dosarul personal al salariatului – acte, modele si formulare necesare, actualizat la zi

*(EDITABIL) 145 de modele si formulare necesare la incheierea, executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractului individual de munca

* (EDITABIL) Revisal – ghid practic de completare si transmitere, actualizat la zi

 

(Visited 2,321 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


8 + = thirteen

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 6.537 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor. Datele personale vor fi folosite exclusiv in scopul declarat.