Registrul electronic de evidenta a zilierilor – conectare la aplicatie, dar si alte informatii utile

Amintim ca Ordinul nr. 1140/2020 pentru aprobarea Metodologiei de intocmire si transmitere a Registrului electronic de evidenta a zilierilor, precum si inregistrarile care se efectueaza in acesta, a fost publicat in Monitorul Oficial nr.651 din 23 iulie 2020 si a intrat in vigoare la data de 25 iulie 2020.

Ordinul nr.1140/2020 poate fi consultat aici.

Astfel, persoanele care utilizeaza zilieri pentru diferite activitati cu caracter temporar sunt obligate, incepand de sambata, 25 iulie 2020, sa renunte la registrele clasice si sa inregistreze activitatea prestata de lucratori in registrul electronic.

* (EDITABIL) Regulament intern: model si documente conexe, actualizat la zi

*(EDITABIL) Dosarul personal al salariatului – acte, modele si formulare necesare, actualizat la zi

*(EDITABIL) 145 de modele si formulare necesare la incheierea, executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractului individual de munca

* (EDITABIL) Revisal – ghid practic de completare si transmitere, actualizat la zi

Pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare amintim ca:

– Ordinul ministrului muncii si protectiei sociale nr. 1140/2020 stabileste metodologia de intocmire si transmitere a registrului electronic de evidenta a zilierilor, precum si inregistrarile care se efectueaza in acesta.
– Potrivit alin. (1) al art. V din OUG nr. 26/2019, prevederile de la art. I pct. 5 si 7 se aplica incepand cu data intrarii in vigoare a ordinului ministrului muncii si protectiei sociale, inclusiv cu cele aduse prin ordonanta de urgenta mentionata.
– Potrivit alin. (2) al art. V din OUG nr. 26/2019, la data intrarii in vigoare a ordinului ministrului muncii si protectiei sociale prevazut la art. 4^1 din Legea nr. 52/2011, anexele 1 si 2 din Legea nr.52/2011 se abroga.

Pentru infiintarea Registrului, beneficiarii de lucrari care apeleaza la zilieri trebuie sa obtina numele de utilizator si parola de la Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) in a carui raza teritoriala isi au sediul, documentele necesare in acest scop putand fi transmise tot prin email. Utilizatorul care obtine parola de acces poate sa autorizeze mai multe numere de telefon din care sa se poata lucra in aplicatie.

Documentele necesare pentru obtinerea sau reinnoirea parolei se gasesc in textul Ordinului nr.1140/2020 (vezi aici).

Numele de utilizator si parola obtinute anterior de angajatori pentru accesarea spatiului privat al angajatorului din portalul Inspectiei Muncii, pot fi utilizate si pentru conectare la aplicatia web aferenta Registrului electronic de evidenta a zilierilor, in cazul in care acestia au calitatea de Beneficiar si utilizeaza zilieri in conditiile legii.

Registrul electronic de evidenta a zilierilor poate fi completat si transmis direct din teren de catre Beneficiar / imputernicit sau persoane desemnate de catre acesta – utilizatori, cu ajutorul aplicatiei informatice pentru dispozitive mobile, denumita „Inspectia Muncii“. Aplicatia „Inspectia Muncii“ poate fi descarcata gratuit din Google Play sau App Store. Registrul electronic de evidenta a zilierilor poate fi completat si transmis de catre utilizatori si prin intermediul aplicatiei web din portalul Inspectiei Muncii.

In vederea completarii si transmiterii Registrului electronic de evidenta a zilierilor, utilizatorii trebuie sa completeze si sa solicite electronic cererea de autorizare, denumita „Autorizare Acces“, si sa obtina autorizarea accesului din partea Beneficiarului. Autorizarea accesului utilizatorilor care au transmis solicitarea electronica, se realizeaza de catre Beneficiar din portalul Inspectiei Muncii, prin conectare la aplicatia web aferenta Registrului electronic de evidenta a zilierilor.

Registrul electronic de evidenta a zilierilor trebuie transmis on-line de catre utilizatori, in conformitate cu instructiunile din manualele de utilizare ale aplicatiilor si cu prevederile Ordinului ministrului muncii si protectiei sociale nr. 1140/2020. Registrele transmise se regasesc in baza de date centrala a sistemului informatic, organizata la nivelul Inspectiei Muncii.

Gasiti aici:
Manualul de utilizare a aplicatiei mobile „Inspectia Muncii”
Manualul de utilizare a aplicatiei web din portalul Inspectiei Muncii
Termeni si conditii
Raspunsuri la intrebari frecvente privind REGISTRUL ELECTRONIC DE EVIDENTA A ZILIERILOR

Inspectia Muncii a pus la dispozitia beneficiarilor/utilizatorilor un centru de suport tehnic, disponibil de luni pana vineri in intervalul orar 09:00 – 18:00. Pentru suport tehnic sau sugestii referitoare la Registrul electronic de evidenta a zilierilor, puteti transmite e-mail la adresa suportzilieri@inspectiamuncii.ro.

(Visited 218 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


× 4 = twenty

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 6.537 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor. Datele personale vor fi folosite exclusiv in scopul declarat.