HG nr.1397/2010: Modalitatea de depunere si gestionare a Declaratiei unice in 2011, formular 112

De la 1 ianuarie 2011, Guvernul a decis introducerea unei declaratii fiscale unice pentru contributiile de asigurari sociale si impozitul pe venit.

Declaratia 112 se va depune la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), respectiv la unitatile fiscale teritoriale in a caror evidenta sunt inregistrati contribuabilii ca platitori de impozite, taxe si contributii, urmand ca ANAF sa transmita datele necesare privind evidenta nominala a asiguratilor celorlalte institutii care administreaza contributiile sociale.

Hotararea Guvernului nr. 1.397/2010 privind modelul, continutul si modalitatea de depunere si de gestionare a „Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, formular 112 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 897 din 31 decembrie 2010.

Astfel, potrivit actului normativ mai sus mentionat, incepand cu obligatiile aferente lunii ianuarie 2011, firmele si persoanele fizice care au angajati vor depune la Fisc Declaratia 112.

Termen de depunere
Declaratia 112 va fi depusa online, prin intermediul portalului e-Romania, termenul limita fiind 25 februarie 2011.

Prin exceptie de la regula, declaratia va putea fi depusa si pe suport de hartie inca o jumatate de an, pana la 1 iulie 2011.

Termenul de depunere a declaratiei este data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza impozitele si contributiile sociale.

Completarea si validarea declaratiei
Declaratia 112 se va completa si va fi validata cu ajutorul programelor de asistenta care vor fi furnizate gratuit de Fisc si care vor putea fi descarcate de pe siteul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).

Contribuabilii vor completa anexele potrivit Instructiunilor de completare, din Anexa nr. 7, parte integranta a Hotararii Guvernului nr. 1.397/2010.

Astfel, la Anexa 1, trebuie completate sectiunea „Date de identificare a platitorului”, dupa care cea privind „Creantele fiscale”. In acest caz, daca in perioada de raportare platitorul nu datoreaza impozit pe venit sau contributii, trebuie scrisa cifra 0 (zero). Atentie! Necompletarea tabelului in aceasta sectiune echivaleaza cu nedeclarearea obligatiei respective.

Anexa 1.1, cea dedicata angajatorului, cuprinde mai multe sectiuni.
Sectiunea A contine alte date de identificare a platitorului cu informatii precum codul CAEN sau daca plateste sau nu contributii de accidente de munca. In acest caz, daca firma datoreaza aceste contributii, va trece litera „D”, iar daca nu le datoreaza, litera „N”.

Sectiunea B se refera la indicatori statistici si cuprinde numarul de asigurati in sistemul asigurarilor pentru somaj, al celor care au dreptul la concedii si indemnizatii si totalul fondului de salarii brute.

In Sectiunea C trebuie trecute informatiile cu privire la conditiile de munca normale, deosebite sau speciale. Sectiunea C2 se refera la indemnizatiile de sanatate, iar C3 la cele pentru accidente de munca si boli profesionale. La C4, se trece suma scutita din contributia de somaj a angajatorului, iar la C5 – subventiile, scutirile si reducerile. Sectiunea C6 se refera la contributia de somaj, iar C7 la contributia la fondul de garantare.

Sectiunea D contine indicatori statistici privind numarul de asigurati pentru care angajatorul datoreaza diverse contributii sociale.

Sectiunea E se completeaza numai de catre entitatile asimilate angajatorului, pentru anumite categorii de asigurati.

Sectiunea F cuprinde datele privind impozitul pe venitul din salarii.

Anexa 1.2 este dedicata asiguratilor, adica angajatilor si se completeaza cu datele de identificare ale acestora. La sectiunea „Detalii coasigurati” trebuie trecute si datele de identificare ale coasiguratilor, care pot fi sotul sau sotia (trecuti cu codul „S”) si parinte (cod „P”).

La Sectiunea A, se inscriu datele pentru asiguratii care au venituri numai din salarii sau asimilate salariilor, care nu au lucrat in conditii deosebite si nu au beneficiat de concediu medical sau de scutiri.

Sectiunea B se completeaza numai daca salariatul nu se incadreaza la sectiunea anterioara. Sunt cazurile cand salariatul a avut mai multe contracte de munca la acelasi angajator, a fost in concediu medical ori a lucrat in conditii dificile de munca sau a beneficiat de indemnizatii sau alte motive de scutire.

Sectiunea C cuprinde raportari pentru asigurati care trebuie completate de alte entitati asimilate angajatorului.

In Sectiunea D, vor fi trecute informatiile referitoare la concediile medicale.

Sursa: finantefalcea.ro

(Visited 537 times, 1 visits today)

One Response to HG nr.1397/2010: Modalitatea de depunere si gestionare a Declaratiei unice in 2011, formular 112

  1. Valentin Badea says:

    Aici :
    http://www.ahasoftware.110mb.com/
    am realizat un program care converteste fisiere text tabdelimited (obtinute din fox, etc.) in fisierul XML (pe prima pagina sit-ului gasiti linkul de download).
    Se poate folosi si la alte structuri (.xsd).
    Poate porni si fisierul java de verificare, genereaza si structura tabelelor si relatiilor dintre tabele descrise de .xsd, permite vizualizarea ierarhica cu o grila master-detail a datelor.

    Este necesar sa i se precizeze doar folderul cu fiserele xsd (cu structura) si cu cele .txt (cu continutul).

    Succes !
    Daca aveti nelamuriri ma puteti contacta pe adresa de mail
    valentinvbadea@yahoo.com

    (in folderul de instalare este si o arhiva cu fisierele de validare si xsd-urile de la administratie)

Leave a Reply

Your email address will not be published.