Depunerea electronica a declaratiilor fiscale

ANAF reaminteste contribuabililor ca pot depune on-line formularele:

100 Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat;

710 Declaratie rectificativa;

101 Declaratie privind impozitul pe profit;

300 Decont de taxa pe valoarea adaugata;

301 Decont special de taxa pe valoarea adaugata;

120 Decont privind accizele;

130 Decont privind impozitul la titeiul din productia interna;

112 Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate;

390 Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare;

394 Declaratie informativa privind livrarile/prestarile/achizitiile efectuate pe teritoriul national;

200 Declaratie privind veniturile realizate din Romania;

230 Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual si deducerea cheltuielilor efectuate pentru economisirea in sistem colectiv pentru domeniul locativ;

318 Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, depusa potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul Fiscal;

208 Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal;

– Situatiile financiare anuale si Raportarile contabile semestriale.

Atentie! Contribuabilii persoane fizice si juridice care au calitatea de angajator pot depune formularul 112 „Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate” numai on-line, prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

Persoanele fizice care sunt titulare ale unui certificat calificat eliberat de furnizorii de servicii de certificare si l-au inregistrat pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), pot depune on-line formularul D200 in nume propriu, fara alte demersuri. Pentru a putea depune formularul D 200 si pentru alte persoane fizice trebuie sa se inregistreze ca imputernicit fiscal.

Semnarea declaratiilor fiscale se realizeaza prin utilizarea certificatului digital calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.

Pentru completarea formularelor mentionate, contribuabilii vor accesa programele informatice existente pe websiteul ANAF, categoria Declaratii electronice, subcategoria Descarcare declaratii.

Pentru completarea formularului 318, se va accesa websiteul ANAF, la adresa www.anaf.ro, categoria Declaratii electronice, subcategoria Rambursare TVA din UE.

Formularele 100, 112, 200, 230, 300, 318, 390, 394, 710, 208, Situatiile financiare si Raportarile contabile se depun on-line, pe portalul e-guvernare, la adresa www.e-guvernare.ro.

Dupa depunere, contribuabilii au obligatia sa consulte recipisa privind starea declaratiilor, recipisa care poate fi consultata de la adresa http://www.anaf.ro//StareD112/.

Reamintim ca termenul de valabilitate al certificatului digital pentru semnatura electronica este un an de zile. Dupa expirarea acestuia, contribuabilii trebuie sa-l reinnoiasca pentru semnarea si transmiterea electronica a declaratiilor fiscale.

Baza legala: Ordinul ministrului Economiei si Finantelor nr. 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 242/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.

sursa: finantevalcea.ro

(Visited 525 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.