Bon de consum (Cod 14-3-4A si Cod 14-3-4/aA) serveste ca:
– document de eliberare din magazie a materialelor;
– document justificativ de scadere din gestiune;
– document justificativ de inregistrare in contabilitate.
NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOK –CLICK AICI SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA. NOU – ACUM AVEM O PAGINA SI DE GOOGLE PLUS – CLICK AICI.
Se intocmeste in doua exemplare, pe masura lansarii, respectiv eliberarii materialelor din magazie pentru consum, de catre compartimentul care efectueaza lansarea, pe baza programului de productie si a consumurilor normate, sau de catre alte compartimente ale unitatii, care solicita materiale pentru a fi consumate.
Puteti descarca doua modele de bon de consum de aici
Bonul de consum se poate intocmi intr-un exemplar in conditiile utilizarii tehnicii de calcul.
Bonul de consum (colectiv), in principiu, se intocmeste pe formulare separate pentru materialele din cadrul aceluiasi cont de materiale, loc de depozitare si loc de consum.
In situatia in care materialul solicitat lipseste din depozit, se procedeaza in felul urmator:
– in cazul bonului de consum se completeaza rubrica cu denumirea materialului inlocuitor, dupa ce, in prealabil, pe verso-ul formularului se obtin semnaturile persoanelor autorizate sa aprobe folosirea altor materiale decat cele prevazute in consumurile normate;
– in cazul bonului de consum (colectiv) se taie cu o linie denumirea materialului inlocuit si se semneaza de aprobare a inlocuirii, in dreptul randului respectiv.
Dupa inscrierea denumirii materialului inlocuitor se intocmeste un bon de consum separat pentru materialul inlocuitor sau se inscrie pe un rand liber in cadrul aceluiasi bon de consum.
In bonul de consum, coloanele “Unitatea de masura” si “Cantitatea necesara” de pe randul 2 se completeaza in cazul cand se solicita si se elibereaza din magazie materiale cu doua unitati de masura.
Daca operatiunile de predare-primire a materialelor nu pot fi suspendate in timpul inventarierii magaziei de materiale, comisia de inventariere trebuie sa inscrie pe documentul respectiv mentiunea “predat in timpul inventarierii”.
Pachete produse
20 de modele si formulare necesare la incheierea contractului individual de munca + Regulamentul intern: model si documente conexe = 69 lei
Circula:
– la persoanele autorizate sa semneze pentru acordarea vizei de necesitate (ambele exemplare);
– la persoanele autorizate sa aprobe folosirea altor materiale, in cazul materialelor inlocuitoare;
– la magazia de materiale, pentru eliberarea cantitatilor prevazute, semnandu-se de predare de catre gestionar si de primire de catre delegatul care primeste materialele (ambele exemplare);
– la compartimentul financiar-contabil, pentru efectuarea inregistrarilor in contabilitatea sintetica si analitica(ambele exemplare).
Contabun.ro a mai publicat si:
* Bon de predare, transfer, restituire (cod 14-3-3A): model si utilizare
* Registru de casa (Cod 14-4-7A si Cod 14-4-7bA): model si explicatii completare
* Registrul stocurilor (14-3-11): model si completare
* Registrul numerelor de inventar: model si completare
* Registrul-inventar: model si completare
* Registrul jurnal – model formular si explicatii
* Registrul jurnal de incasari si plati: model si explicatii completare
Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
– denumirea unitatii;
– denumirea formularului;
– produsul/lucrarea (comanda); norma; bucati lansate;
– numarul documentului; data eliberarii (ziua, luna, anul); numarul comenzii;
– denumirea materialului (inclusiv sortimentul, marca, profilul, dimensiunea);cantitatea necesara; U/M; cantitatea eliberata;
– pretul unitar; valoarea, dupa caz;
– data si semnatura gestionarului si a primitorului.
(Visited 6,863 times, 1 visits today)
Leave a Reply