In cazul utilizarii ca bon de predare a produselor finite la depozit
Serveste ca:
– document de predare la magazie a produselor finite;
– document justificativ pentru incarcare in gestiune;
– document justificativ de inregistrare in evidenta magaziei si in contabilitate;
– sursa de date pentru urmarirea realizarii productiei;
– sursa de date pentru calculul si plata salariilor.
NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOK –CLICK AICI SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA. NOU – ACUM AVEM O PAGINA SI DE GOOGLE PLUS – CLICK AICI.
Se intocmeste in doua exemplare, pe masura predarii la magazie a produselor, de catre sectie, atelier etc.
Daca operatiunile de predare-primire a produselor nu pot fi suspendate in timpul inventarierii magaziei de produse finite, comisia de inventariere trebuie sa inscrie pe documentul respectiv mentiunea “primit in timpul inventarierii”.
Circula:
– la magazia de produse finite, semnandu-se de predare de catre sectie (atelier) si de primire in gestiune de catre gestionar (ambele exemplare);
– la compartimentul C.T.C. pentru efectuarea controlului tehnic de calitate, semnandu-se pentru certificarea acestui control (ambele exemplare), dupa caz;
– la compartimentul financiar-contabil pentru efectuarea inregistrarilor in contabilitatea sintetica si analitica(exemplarul 1);
– la compartimentul care urmareste realizarea productiei (exemplarul 2).
Se arhiveaza:
– la compartimentul financiar-contabil sau persoana care conduce evidenta (exemplarul 1);
– la compartimentul care urmareste realizarea productiei (exemplarul 2).
Puteti descarca un model de bon de predare de aici
In cazul utilizarii ca bon de predare a materialelor refolosibile la magazie
Serveste ca:
– document de predare la magazie a materialelor refolosibile rezultate din sectiile de fabricatie principale si auxiliare;
– document justificativ pentru incarcare in gestiune;
– document justificativ de inregistrare in contabilitate.
Se intocmeste in doua exemplare, pe masura predarii la magazie a materialelor refolosibile de catre sectii, ateliere etc. si se semneaza de seful sectiei care dispune predarea.
Circula:
– la magazia de materiale refolosibile, semnandu-se de predare de catre delegatul sectiei, atelierului etc. si de primire in gestiune de catre gestionar (ambele exemplare);
– la compartimentul financiar-contabil sau persoana care conduce evidenta, pentru efectuarea inregistrarilor in contabilitatea sintetica si analitica (exemplarul 1 pentru evidenta materialelor si exemplarul 2 pentru evidenta costurilor).
Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil (ambele exemplare).
In cazul utilizarii ca bon de predare a semifabricatelor la magazie
Serveste ca:
– document de predare la magazie sau intre sectii a semifabricatelor rezultate din productie;
– document justificativ pentru incarcare in gestiune;
– document justificativ de inregistrare in contabilitate;
– sursa de date pentru calculul si plata salariilor.
Se intocmeste in doua exemplare, pe masura predarii la magazie a semifabricatelor de catre sectie, atelier etc.
Daca operatiunile de predare-primire a semifabricatelor nu pot fi suspendate in timpul inventarierii magaziei de semifabricate, comisia de inventariere trebuie sa inscrie pe documentul respectiv mentiunea “primit in timpul inventarierii”.
Circula:
– la magazia de semifabricate pentru predarea cantitatilor prevazute, semnandu-se de predare de catre delegatul sectiei care face predarea si de primire in gestiune de catre gestionar (ambele exemplare);
– la compartimentul C.T.C. pentru efectuarea controlului tehnic de calitate, semnandu-se pentru certificarea acestui control (ambele exemplare), dupa caz;
– la compartimentul financiar-contabil pentru efectuarea inregistrarilor in contabilitatea sintetica si analitica (exemplarul 1);
– la compartimentul care urmareste realizarea productiei (exemplarul 2).
Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil (ambele exemplare).
In cazul utilizarii ca bon de transfer intre doua gestiuni aflate in incinta unitatii
Serveste ca:
– dispozitie de transfer a valorilor materiale de la o gestiune la alta in incinta unitatii;
– document justificativ pentru scadere din gestiunea predatorului si de incarcare in gestiunea primitorului.
Se intocmeste in doua exemplare, pe masura ce se efectueaza transferul, de catre persoana care dispune transferul, care semneaza la rubrica corespunzatoare.
Transferul se efectueaza numai intre gestiuni din incinta aceleiasi unitati. In cazul gestiunilor dispersate teritorial se intocmeste Aviz de insotire a marfii (cod 14-3-6A).
Circula:
– la magazia predatoare pentru eliberarea cantitatilor prevazute, semnandu-se de predare de catre gestionar (ambele exemplare);
– la delegatul magaziei primitoare care semneaza de primire pe exemplarul 1 si retine exemplarul 2;
– la compartimentul financiar-contabil, ambele exemplare, care, dupa confruntarea lor,stau la baza efectuarii inregistrarilor in evidenta magaziilor.
Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil (ambele exemplare).
Contabun.ro a mai publicat si:
* Registru de casa (Cod 14-4-7A si Cod 14-4-7bA): model si explicatii completare
* Registrul stocurilor (14-3-11): model si completare
* Registrul numerelor de inventar: model si completare
* Registrul-inventar: model si completare
* Registrul jurnal – model formular si explicatii
* Registrul jurnal de incasari si plati: model si explicatii completare
In cazul utilizarii ca bon de restituire
Serveste ca:
– dispozitie de restituire la magazie a valorilor materiale nefolosite (materiale si
semifabricate) de sectiile de fabricatie principale si auxiliare;
– document justificativ de incarcare in gestiunea primitorului;
– document justificativ de inregistrare in contabilitate.
Se intocmeste in doua exemplare, pe masura restituirii la magazie a valorilor materiale, de persoana care efectueaza restituirea (sectii, ateliere etc.) si care semneaza la rubrica corespunzatoare.
Nu se completeaza rubrica “Unitatea”.
Circula:
– la magazie, pentru primirea cantitatilor restituite, semnandu-se de predare de catre delegatul sectiei (atelierului etc.) care face restituirea si de primire de catre gestionar (ambele exemplare);
– la compartimentul financiar-contabil, pentru efectuarea inregistrarilor in contabilitatea sintetica si analitica (exemplarul 1 pentru evidenta materialelor, exemplarul 2 pentru evidenta costurilor).
Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil (ambele exemplare).
In toate situatiile mentionate, continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
– denumirea unitatii;
– denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
– predatorul;
– primitorul;
– numarul comenzii/codul produsului;
– numarul curent; denumirea valorilor materiale (inclusiv sortimentul, marca, profilul, dimensiunea); U/M; cantitatea; pretul unitar, valoarea, dupa caz;
– data si semnatura predatorului si primitorului.
(Visited 2,921 times, 1 visits today)
Leave a Reply