Formularul 112. In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 57 din 23 ianuarie 2014 a fost publicat Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice si ministrului sanatatii nr. 1977/2757/1580/2013 privind modificarea Ordinului 1045/2084/793/2012 pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a “Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”.
Prin acest act normativ continutul formularului 112 „ Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate” a fost adaptat ultimelor modificarilor legislative aduse Codului fiscal, dupa cum urmeaza:
-Modificarea tratamentului fiscal aplicabil veniturilor din arenda prin stabilirea obligatiei de retinere la sursa si virare de catre platitorul de venit a contributiei de asigurari sociale de sanatate aferenta acestor venituri. In acest sens, platitorii de venituri din arenda vor declara impozitul pe veniturile din arendarea bunurilor agricole si contributia individuala de asigurari sociale de sanatate aferenta in declaratia 112.
-Adaptarea formularului si a instructiunilor de completare la prevederile art. 29619 alin. (19), (110) si (113) din Codul fiscal prin care obligatiile de declarare si de plata a contributiilor sociale ale angajatorilor revin persoanelor fizice care realizeaza venituri sub forma de salarii de la angajatori nerezidenti.
Un element de noutate este introducerea in “Anexa asigurat” a unei noi sectiuni , Sectiunea E – Date privind impozitul pe venit care cuprinde toate informatiile referitoare la impozitul calculat si retinut pe fiecare beneficiar de venit (venitul brut, numarul persoanelor aflate in intretinerea beneficiarului de venit, deducerile personale acordate potrivit legii, alte deduceri, venitul baza de calcul al impozitului, impozitul retinut si alte informatii).
De asemenea a fost actualizat si nomenclatorul “subventii/scutiri/reduceri” in concordanta cu reglementarile privind sistemul asigurarilor de somaj si stimularea ocuparii fortei de munca.
Declaratia 112 se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta la organul fiscal in a carui evidenta fiscala contribuabilul este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii.
Atentie! Prevederile noului ordin se aplica incepand cu obligatiile declarative aferente lunii urmatoare publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei (obligatiile declarative aferente lunii februarie 2014).
Exceptie! Prevederile ordinului se aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2014, pentru veniturile din arendarea bunurilor agricole, in regim de retinere la sursa a impozitului pe venit.
Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate se completeaza cu ajutorul programului de asistenta pus la dispozitia contribuabilului gratuit de catre unitatile fiscale. Programul de asistenta poate fi descarcat si de pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la adresa www.anaf.ro, meniul Declaratii electronice, submeniul Descarcare declaratii.
Pe aceasta tema, contabun.ro a mai publicat si:
*Declaratia 112: pdf inteligent actualizat in 11.02.2014
*Declaratia 112 pentru anul 2014: cum se completeaza Anexa 1.2
*Declaratia 112 pentru anul 2014: cum se completeaza Anexa 1.1
*Declaratia 112 pentru anul 2014: cum se completeaza Anexa nr.1
*Declaratia 112 pentru anul 2014: cine trebuie sa o depuna
*Modificare a formularului 112 pentru anul 2014 (oficial)
Sursa: Finante Iasi
(Visited 1,240 times, 1 visits today)
Leave a Reply