Cum se obtine un extras salariati din REGES?

Desi aplicatia Revisal permite listarea, din meniul Rapoarte, atat registru salariati cat si raport sau contracte per salariat, unele institutii, de exemplu bancile, solicita si extrase din REGES.

145-modele si formulare CIM

Vezi si 145 de modele si formulare necesare la incheierea, executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractului individual de munca

 

 

Inainte de a explica cum listam un extras cu salariatii societatii din REGES, va reamintim care este diferenta dintre Revisal si REGES.

Detalii gasiti in materialul:  Care este diferenta dintre REVISAL si REGES?

Registrul general de evident a salariatilor cunoscut si sub denumirea de Revisal este o aplicatie informatica pusa la dispozitia angajatorilor de catre Inspectia Muncii, folosita pentru infiintarea si completarea registrului general de evident a salariatilor.

Aceasta aplicatie, cu rolul de a asigura evidenta elementelor esentiale ale raportului juridic de munca stabilit intre angajator si salariat, prin incheierea unui contract individual de munca, permite inregistrarea de informatii privind raporturile de munca intr-o baza de date proprie angajatorilor si transmiterea acestora catre baza de date constituita la nivel national de Inspectia Muncii.

Referitor la celalalt termen, REGES, acesta reprezinta denumirea portalului online in vederea depunerii registrului electronic, care poate fi accesat la adresa https://reges.inspectiamuncii.ro/.

In portalul online REGES pot fi incarcate doar fisiere in format .rvs generate de  aplicatia REVISAL. In cazul in care angajatorii utilizeaza o alta aplicatie decat REVISAL pentru generarea registrului, este necesara validarea fisierului.xml cu ajutorul aplicatiei REVISAL, urmand sa fie incarcat pe portalul REGES fisierul obtinut in urma validarii.

Actualizat decembrie 2017 (HG 905/2017: registrul general de evidenta a salariatilor)

Desi aplicatia Revisal permite listarea, din meniul Rapoarte, atat registru salariati cat si raport sau contracte per salariat, unele institutii, de exemplu bancile, solicita si extrase din Reges.

Din pacate, portalul Reges nu are optiunea de listare raport. Mai nou, versiunea imbunatatita a portalului are optiunea de export in excel a bazei de date asa cum a fost transmisa de angajator, conform raportului de preluare, folosita mai mult angajatorilor in caz de pierdere a bazei de date.

Pentru alte institutii, la solicitare, raportul se poate obtine fie folosind optiunea din meniul browserului File – Print, fie folosind tasta “Print Screen”.

Pentru a lista extrasul cu salariatii societatii sau raportul per salariat din Reges, se acceseaza portalul online Reges, la adresa https://reges.inspectiamuncii.ro/, se selecteaza fereasta “Acces portal versiune conforma cu HG nr.500/2011”, la autentificare se completeaza CUI-ul societatii, parola si codul afisat apoi se da click pe butonul Autentificare.

Odata autentificat, se selecteaza “Raport preluari” unde gasim lista cu istoricul preluarilor si se alege raportul din care se doreste listarea extrasului, de regula din ultima preluare.

Daca societatea are mai multi salariati, se va afisa un tabel cu cate 10 inregistrari cu posibilitatea de derulare a acestora. Afisarea inregistrarilor este conditionata de optiunea aleasa in campul “Activ”, avem trei optiuni: toate, activ si incetat.

Daca se doreste listarea unui extras doar pentru un salariat, se completeaza cel putin unul din campurile: CNP, Nume sau Prenume si se da click pe butonul Cauta.

Daca se doreste listarea unui extras cu toti salariatii, cele trei campuri se vor lasa necompletate si se va derula din 10 in 10 inregistrari de la butonul in forma de sageata situat sub tabel.

In functie de optiune, se selecteaza starea contractelor care vor aparea in extras: active, toate, cele incetate sau extras individual (datele unui singur salariat). In final, din meniul browserului, se alege optiunea File – Print.

A doua varianta, folosind tasta Print-Screen, este mai putin recomandata intrucat, in functie de rezolutia calculatorului, imaginea obtinuta poate fi mai greu de citit.

Pentru a optine un extras din Reges in acest mod, se urmeaza pasii descrisi anterior pana la tabelul cu cele 10 inregistrari. Se apasa tasta Print Screen (de pe tastaura), apoi se deschide o pagina noua (in Word sau in Paint) si se alege optiunea Edit – Paste (alte optiuni: de pe tastatura se apasa Ctrl+V sau click drepta de la mouse si Paste).

Extrasul va aparea sub forma unei poze.

Pe extrasele obtinute, indiferent de metoda listarii, vor aparea cate 10 inregistrari, se repeta operatiunea pana se optin listele cu toti salariatii.

Daca se doreste listarea unui extras doar pentru un salariat, se va alege salariatul asa cum am descris mai sus.

Extrasele obtinute se semneaza, se certifica ca fiind conforme cu originalul si se inmaneaza salaritului pentru a fi predate institutiei solicitante.

Extrasul din Reges se poate obtine si de la ITM, contracost.

savciuc1Autor:
Elena Savciuc, expert legislatia muncii contabun.ro
*Experienta de peste 10 ani in domeniul resurselor umane in companii cu peste 700 de angajati din industria prelucratoare, constructii si call center
*Master “Dreptul muncii, relatii de munca si industriale” – Facultatea de Drept, Universitatea Bucuresti
*Profil Linkedin Elena Savciuc

(Visited 22,165 times, 7 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.