Model regulament intern actualizat ianuarie 2021

In ultima perioada au aparut o serie de modificari legislatie cu impact in domeniul relatiilor de munca. Amintim de modificarea Codului muncii prin Legea nr.298/2020 care introduce o noua situatie de suspendare a contractului individual de munca si conditiile de plata din bugetul asigurarilor pentru somaj a indemnizatiei platite salariatilor afectati de suspendarea contractului de munca.

Amintim de modificarea Codului fiscal prin Legea nr.296/2020, iar printre modificari regasim si posibilitatea angajatorilor de a acorda angajatilor care desfasoara activitati in regim de telemunca pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile la locul in care angajatii isi desfasoara activitatea, in limitele stabilite prin contractul de munca sau regulamentul intern, sume in limita unui plafon lunar de 400 lei corespunzator numarului de zile din luna in care persoana fizica desfasoara activitate in regim de telemunca.

Amintim de modificarile aduse Legii nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, precum si modificarea lit. a) a art. 7 din Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, prin OUG nr.192/2020.

Amintim si faptul ca, dupa adoptare, pentru a produce efecte, regulamentul intern trebuie adus la cunostinta salariatilor. Obligatia de informare ii revine angajatorului, iar modul concret de informare a salariatilor cu privire la continutul regulamentului intern se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, dupa caz, prin continutul regulemantului intern. Regulamentul intern se afiseaza la sediul angajatorului. Este recomandata, pe langa afisarea regulamentului intern la sediu, afisarea acestuia si la punctele de lucru, centrele de productie etc., in functie de modul de organizare a angajatorului, pentru a facilita accestul salariatilor la continutul regulamentului intern. Insa, nu este suficienta doar afisarea regulamentului intern, informarea trebuie sa aiba ca si finalitate dovada informarii.

Aceeasi procedura de informare trebuie urmata si in cazul in care intervine vreo modificare in continutul regulamentului intern.

Regulamentul intern produce efecte fata de salariatii angajatorului din momentul incunostintarii acestora cu privire la continutul regulamentului intern si nu de la o data stabilita de angajator.

Avand in vedere modificarile legislative din ultima perioada, va propunem lucrarea Regulament intern: model si documente conexe actualizata ianuarie 2021, unde gasiti:

– un model de regulament intern in format editabil, actualizat la 11.01.2021, care trebuie doar personalizat si folosit;
– reguli prevind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare si hartuire la locul de munca;
– reguli, masuri si obligatii pentru prevenirea raspandirii coronavirusului SARSCoV-2 si pentru asigurarea desfasurarii activitatii la locurile de munca organizate de angajator in conditii de securitate si sanatate in munca;
– model note informare privind masurile pentru prevenirea imbolnavirilor cu coronavirusul SARS-CoV-2 la locurile de munca;
– model nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
– o serie de drepturi si obligatii particulare care nu sunt indicate la art.39-40 din Codul muncii;
– gasiti enumerate fapte ce constituie abateri disciplinare, reguli, proceduri ce dezvolta prevederile generale prevazute de lege;
– gasiti si alte modele de documente necesare care trebuie sa insoteasca regulamentul intern;
– indicatii pentru a completa corect regulamentul intern;
– aveti siguranta intocmirii unui document complet, care respecta prevederile legale actualizate la zi.

Lucrarea “Regulament intern: model si documente conexe”, a fost actualizata in data de 11.01.2021, dupa cum urmeaza:

Actualizare 30 (11.01.2021):
– Au fost aduse cateva completari partii teoretice a lucrarii privind modalitatea de informare a salariatilor cu privire la continutul regulamentului intern.
– Au fost aduse completari notelor de subsol de la capitolul privind salarizarea cu privire la acordarea unor drepturi stabilite prin legi speciale, a caror acordare este facultativa, cu trimitere la articolele de lege (de ex.Legea nr.165/2018 privind acordarea biletelor de valoare si prevederile Codului fiscal privind regimul fiscal al acestora).
– Au fost aduse cateva completari notelor de subsol cu privire la modificarea art.7 din Legea nr.81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, articol modificat prin OUG nr.192/2020.
– Au fost aduse completari notelor de subsol cu privire la posibilitatea angajatorilor de a acorda angajatilor care desfasoara activitati in regim de telemunca pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile la locul in care angajatii isi desfasoara activitatea, in limitele stabilite prin contractul de munca sau regulamentul intern, sume in limita unui plafon lunar de 400 lei corespunzator numarului de zile din luna in care persoana fizica desfasoara activitate in regim de telemunca. Modificare adusa Codul fiscal prin Legea nr.296/2020.
– A fost adaugata o noua situatie de suspendare a contractului de munca, in baza modificarilor aduse Codului muncii prin Legea nr.298/2020.
– Au fost aduse cateva completari documentului intitulat “Reguli, masuri si obligatii pentru prevenirea raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2 si pentru asigurarea desfasurarii activitatii la locurile de munca organizate de SC …. SRL in conditii de securitate si sanatate in munca”, anexa la regulamentul intern, in baza modificarilor aduse Legii nr.55/2020, prin OUG nr.192/2020, si in baza documentului elaborat de Centrul National de Supraveghere si Control al Bolilor Transmisibile “Definitiile de caz pentru Sindromul respirator acut cu noul coronavirus (COVID-19)”, actualizat in data de 04.01.2021.
– Au fost aduse cateva modificari si completari de continut.Lucrarea se livreaza la adresa de e-mail comunicata, atat in format pdf. cat si in format doc., fiind usor de utilizat.

Detalii gasiti aici: (EDITABIL) Regulament intern: model si documente conexe, actualizat 11.01.2021

Alte lucrari din Libraria contabun.ro:

*(EDITABIL) Dosarul personal al salariatului – acte, modele si formulare necesare, actualizat la zi

*(EDITABIL) 145 de modele si formulare necesare la incheierea, executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractului individual de munca

*(EDITABIL) Procedura de aplicare a sanctiunilor disciplinare, actualizata la zi

* (EDITABIL) Revisal – ghid practic de completare si transmitere, actualizat la zi

* (EDITABIL) Concedierea colectiva-ghid practic, actualizat la zi

* (EDITABIL) Negocierea si incheierea contractului colectiv de munca la nivel de unitate – ghid practic, acualizat la zi

 

(Visited 2,063 times, 13 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


6 + four =

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 6.537 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor. Datele personale vor fi folosite exclusiv in scopul declarat.