Agentia Nationala pentru Ocupare a Fortelor de Munca (ANOFM) pune la dispozitia angajatorilor Platforma Servicii Online Angajatori, pentru accesarea aplicatiei S.E.M.M. Sistemul Electronic de Mediere a Muncii pentru declararea locurilor de munca vacante in conformitate cu Legea Nr. 76/2002 precum si pentru accesarea Registrului electronic de evidenta a contractelor de Internship in conformitate cu Legea Nr. 176/2018.
Platforma Servicii Online Angajatori poate fi accesata de aici.
*Vezi aici si Model regulament intern (EDITABIL), in lucrarea Regulament intern: model si documente conexe
Amintim ca potrivit prevederilor art.10 alin.(1) din Legea nr. 76/ 2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, angajatorii au obligatia sa comunice agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii pentru ocuparea fortei de munca, in a caror raza isi au sediul, respectiv domiciliul, toate locurile de munca vacante, in termen de 5 zile lucratoare de la vacantarea acestora. Iar potrivit alin.(3) de la articolul mentionat mai sus, angajatorii au obligatia sa comunice agentiilor pentru ocuparea fortei de munca teritoriale, ocuparea locurilor de munca vacante care au fost comunicate potrivit alin. (1), in termen de o zi de la data ocuparii acestora, in conditiile legii.
Detalii despre obligatia angajatorilor de a declara locurile de munca vacante gasiti aici: Comunicarea locurilor de munca vacante catre ANOFM – obligatorie pentru angajatori (amenda intre 3000 lei si 5000 lei)
Astfel, conform informarii de pe site-ul ANOFM:
1. Angajatorii care sunt inregistrati in card-profesional.ro vor putea accesa aplicatia S.E.M.M. Sistemul Electronic de Mediere a Muncii utilizand credentialele de acces utilizate pe vechea platforma card-profesional.ro si, ulterior autentificarii (vezi sectiunea 2.AUTENTIFICAREA ȘI MIGRAREA CONTULUI), vor urma pasii de migrarea a contului din vechea platforma card-profesional.ro in noua aplicatie https://www.anofm.ro/serviciionline.
In cazul in care angajatorii nu mai detin credentialele de acces, vor urma pasii pentru o inregistrare noua (vezi sectiunea 1. INREGISTRAREA UNUI CONT NOU).
2. Angajatorii care sunt inregistrati pe locuridemuncaharghita.ro vor putea accesa aplicatia S.E.M.M. Sistemul Electronic de Mediere a Muncii utilizand credentialele de acces utilizate pe vechea platforma locuridemuncaharghita.ro si, ulterior autentificarii, vor urma pasii de migrarea a contului (vezi sectiunea 3.MIGRAREA CONTULUI) din vechea platforma locuridemuncaharghita.ro in noua platforma https://www.anofm.ro/serviciionline.
In cazul in care nu mai detin credentialele de acces, angajatorii pot recupera credentialele de acces pe platforma locuridemuncaharghita.ro si ulterior sa revina la aplicatia S.E.M.M. Sistemul Electronic de Mediere a Muncii pentru a urma pasii pentru migrarea contului asa cum este detaliat in sectiunea 2.AUTENTIFICAREA SI MIGRAREA CONTULUI.
3. Angajatorii care nu sunt inregistrati pe nici una din platformele mentionate la punctele 1 si 2, dar care au o declaratie D112 valida aferenta intervalului mentionat in formularul de inregistrare, pot accesa aplicatia S.E.M.M. Sistemul Electronic de Mediere a Muncii urmand pasii de inregistrare a unui cont nou (vezi sectiunea 1. INREGISTRAREA UNUI CONT NOU).
In cazul in care angajatorii nu detin o declaratie D112, sunt rugati sa se adreseze Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca pentru inregistrare.
4. Angajatorii care sunt deja inregistrati in Registrul electronic de evidenta a contractelor de internship pot accesa aplicatia S.E.M.M. Sistemul Electronic de Mediere a Muncii prin autentificare directa, utilizând credentialele folosite la accesarea Registrului electronic de evidenta a contractelor de internship.
Instrictiunile de autentificare / inregistrare in Platforma Servicii Online Angajatori pot fi consultate aici.
Important! Pentru buna functionare a aplicatiei, ANOFM recomada utilizarea browserului Mozilla Firefox.
Vezi si:
*(EDITABIL) Dosarul personal al salariatului – acte, modele si formulare necesare, actualizat la zi
*(EDITABIL) 145 de modele si formulare necesare la incheierea, executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractului individual de munca
*(EDITABIL) Procedura de aplicare a sanctiunilor disciplinare, actualizata la zi
* (EDITABIL) Revisal – ghid practic de completare si transmitere, actualizat la zi
* (EDITABIL) Concedierea colectiva-ghid practic, actualizat la zi
* (EDITABIL) Negocierea si incheierea contractului colectiv de munca la nivel de unitate – ghid practic, acualizat la zi
Autor: Elena Savciuc, expert legislatia muncii, membru UNELM
* Experienta de peste 15 ani in domeniul resurselor umane in companii cu peste 700 de angajati din industria prelucratoare, constructii si call center
(Visited 6,895 times, 5 visits today)
Leave a Reply