Dosarul personal al salariatului – acte, modele si formulare necesare, actualizat in 12.06.2022 (EDITABIL)

Fiecare angajator are obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare salariat. Acest lucru rezulta atat din revederile art.7 din HG nr.905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor, cat si din prevederile art.34 din Codul muncii.

DOSARUL PERSONAL 2021Dosarul personal se intocmeste pentru toti salariatii societatii, se pastreaza in bune conditii la sediu si se prezinta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.

Refuzul de a pune la dispozitia inspectorului de munca dosarul personal al salariatilor se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 lei la 8.000 lei.

Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele solicitate de catre salariat sau de catre un fost salariat se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei.

Intrucat legiuitorul nu enumera in mod limitativ si expres documentele incluse in dosarul personal al salariatului, acest lucru a condus la o practica diferita la nivelul inspectoratelor teritoriale de munca. In plus, pentru a respecta prevederile legale dar si pentru a se pune la “adapost” in relatia cu salariatii, angajatorul trebuie sa intocmeasca si o serie de alte documente.

Lucrarea “Dosarul personal al salariatului – acte, modele si formulare necesare”, actualizata 2022, va prezinta actele care ar trebui sa se regaseasca in dosarul personal al salariatului, dar si 72 de modele si formulare necesare si indicatii privind completarea lor.

Lucrarea “Dosarul personal al salariatului – acte, modele si formulare necesare” a fost actualizata in data de 12.06.2022, dupa cum urmeaza:

Actualizare 27 (12.06.2022):
Lucrarea a fost revizuita pentru a fi in concordanta cu ultimele modificari legislative.

– Au fost aduse completari modelului de contract – 7. Contract individual de munca (model complex), si modelului notei de informare – 72. Nota de informare cu privire la obligatia salariatilor de a adera la un fond de pensii administrat privat (pilonul II) cu privire la exceptarea de la obligatia de a adera la un fond de pensii administrat privat si in cazul persoanelor fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor in baza contractelor individuale de munca incheiate cu angajatori care desfasoara activitati in sectorul agricol si in industria alimentara, in baza Legii nr.135/2022.

– A fost actualizat modelul 15. Decizie colectiva / de constatare privind majorarea salariului prin efectul legii, precum si notele de subsol, in baza prevederilor Legii nr.135/2022 care introduce, incepand cu luna iunie 2022, un nou salariu minim pentru sectorul agricol si in industria alimentara, si a prevederile OUG nr.67/2022 – majorarea voluntara a salariului minim brut pe economie cu 200 lei, suma scutita de impozit si contributii sociale, masura care se aplica in perioada 1 iunie 2022 – 31 decembrie 2022.

– Avand in vedere incetarea starii de alerta, a fost eliminat din lucrare modelul de cerere – 73. Cerere zile libere platite pentru vaccinare impotriva COVID-19.

(Visited 2,241 times, 3 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.