ITM: Regulamentul intern si fisa postului redevin obligatorii

Ordonanta de urgenta care a stabilit, in mai 2021, ca regulamentul intern si fisa postului sunt optionale pentru microintreprinderile cu pana la noua salariati a fost respinsa prin Legea nr.275/2022, astfel efectele acesteia inceteaza odata cu intrarea in vigoare a legii, respectiv 6 octombrie 2022.

Practic, asta inseamna ca cele doua documente sunt din nou obligatorii.

Conform specificatiilor de la litera F din contractul individual de munca atributiile postului sunt prevazute in fisa postului, anexa la contract. Simpla intocmire a unei fise de post, acolo unde ea nu exista la acest moment, nu este suficienta, ci se impune incheierea unui act aditional pentru a respecta dispozitiile art. 17 alin (5) din Codul muncii care prevede ca ”Orice modificare a unuia dintre elementele prevazute la alin. (3) in timpul executarii contractului individual de munca impune incheierea unui act aditional la contract…”

Reamintim angajatorilor ca fisa postului este un document care precizeaza sarcinile si responsabilitatile ce-i revin titularului postului, conditiile de lucru, standardele de performanta, precum si caracteristicile personale necesare angajatului pentru indeplinirea cerintelor postului.

Fisa postului reprezinta, alaturi de functia/ocupatia, un element esential care nu poate fi modificat fara acordul partilor si fara incheierea unui act aditional.

De asemenea, intocmirea regulamentului intern redevine obligatorie, fiind reglementata de Codul Muncii prin articolele 241-246. Acestea prevad conditiile de intocmire „cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor”, categoriile de dispozitii obligatorii de prevazut in acest document (articolul nr. 242), dar si informatii despre aducerea la cunostinta a salariatilor.

Regulamentul intern este un act juridic al angajatorului, elaborat cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, prin care se stabilesc o serie de reguli aplicabile la locul de munca.

Odata cu respingerea OUG.nr.37/2021, microintreprinderilor le revine, de asemenea, obligatia de a tine la locul de munca evidenta orelor de munca prestate zilnic de fiecare salariat, cu evidentierea orelor de incepere si de sfarsit ale programului de lucru conform prevederilor art.119 alin.1 din Codul muncii.

Sursa: ITM Salaj

(Visited 574 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.