Termenul de pastrare a statelor de salarii, modificari aduse prin Legea nr.36/2023

Prin Legea nr.36/2023 pentru modificarea Legii contabilitatii nr. 82/1991, precum si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, publicata in Monitorul Oficial nr.36 din 12 ianuarie 2023, in vigoare din 15 ianuarie 2023, a fost modificat din nou art. 25 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, articol care prevede pastrarea registrelor de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara, printre care regasim si statele de salarii.

Elena Savciuc a mai publicat si:
* Salarizarea in sectorul privat – ghid practic si modele documente editabile
* (EDITABIL) Regulament intern: model si documente conexe
* (EDITABIL) Negocierea si incheierea contractului colectiv de munca la nivel de unitate – ghid practic

Incepand cu data de 15 ianuarie 2023, art.25 din Legea nr.82/1991 prevede urmatoarele:
„Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 timp de 5 ani calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite, inclusiv pentru statele de salarii.”

Amintim ca art.25 din Legea 82/1991 a suferit modificari si prin Legea nr.195/2022 care a introdus un nou alineat, alin.(1^1), cu aplicabilitate de la 1 ianuarie 2023, care prevedea ca statele de salarii pentru care angajatorul are o declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa, pe beneficiari de venit (D205) sau pentru care angajatorul are obligatia legala de a depune declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate (D112), la ANAF, se pastreaza timp de 5 ani.

Astfel, potrivit ultimelor modificari, care se aplica de la 15 ianuarie 2023, statele de salarii se pastreaza in arhiva angajatorilor timp de 5 ani calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite.

savciuc1Autor: Elena Savciuc – expert legislatia muncii, membru acreditat UNELM
* Experienta de peste 15 ani in domeniul resurselor umane in companii cu peste 700 de angajati din industria prelucratoare, constructii si call center

(Visited 1,553 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.