Desi aplicatia Revisal permite listarea, din meniul Rapoarte, atat registru salariati cat si raport sau contracte per salariat, unele institutii, de exemplu bancile, solicita si extrase din Reges.
Elena Savciuc a mai publicat si:
*Revisal – ghid practic de completare si transmitere
*(EDITABIL) Regulament intern: model si documente conexe
*(EDITABIL) 145 de modele si formulare necesare la incheierea, executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractului individual de munca
Din pacate, portalul Reges nu are optiunea de listare raport. Mai nou, versiunea imbunatatita a portalului are optiunea de export in excel a bazei de date asa cum a fost transmisa de angajator, conform raportului de preluare, folosita mai mult angajatorilor in caz de pierdere a bazei de date.
Pentru alte institutii, la solicitare, raportul se poate obtine fie folosind optiunea din meniul browserului File – Print, fie folosind tasta “Print Screen”.
Pentru a lista extrasul cu salariatii societatii sau raportul per salariat din Reges, se acceseaza portalul online Reges, la adresa https://reges.inspectiamuncii.ro/, se selecteaza fereasta “Acces portal versiune conforma cu HG 500/2011”, la autentificare se completeaza CUI-ul societatii, parola si codul afisat apoi se da click pe butonul Autentificare. Odata autentificat, se selecteaza “Raport preluari” unde gasim lista cu istoricul preluarilor si se alege raportul din care se doreste listarea extrasului, de regula din ultima preluare. Daca societatea are mai multi salariati, se va afisa un tabel cu cate 10 inregistrari cu posibilitatea de derulare a acestora. Afisarea inregistrarilor este conditionata de optiunea aleasa in campul “Activ”, avem trei optiuni: toate, activ si incetat.
Daca se doreste listarea unui extras doar pentru un salariat, se completeaza cel putin unul din campurile: CNP, Nume sau Prenume si se da click pe butonul Cauta.
Daca se doreste listarea unui extras cu toti salariatii, cele trei campuri se vor lasa necompletate si se va derula din 10 in 10 inregistrari de la butonul in forma de sageata situat sub tabel.
In functie de optiune, se selecteaza starea contractelor care vor aparea in extras: active, toate, cele incetate sau extras individual (datele unui singur salariat). In final, din meniul browserului, se alege optiunea File – Print.
A doua varianta, folosind tasta Print-Screen, este mai putin recomandata intrucat, in functie de rezolutia calculatorului, imaginea obtinuta poate fi mai greu de citit. Pentru a obtine un extras din Reges in acest mod, se urmeaza pasii descrisi anterior pana la tabelul cu cele 10 inregistrari. Se apasa tasta Print Screen (de pe tastatura), apoi se deschide o pagina noua (in Word sau in Paint) si se alege optiunea Edit – Paste (alte optiuni: de pe tastatura se apasa Ctrl+V sau click drepta de la mouse si Paste). Extrasul va aparea sub forma unei poze.
Pe extrasele obtinute, indiferent de metoda listarii, vor aparea cate 10 inregistrari, se repeta operatiunea pana se obtin listele cu toti salariatii. Daca se doreste listarea unui extras doar pentru un salariat, se va alege salariatul asa cum am descris mai sus.
Extrasele obtinute se semneaza, se certifica ca fiind conforme cu originalul.
Extrasul din Reges se poate obtine si de la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea angajatorul, contra cost.
Autor: Elena Savciuc – expert legislatia muncii, membru acreditat UNELM
* Experienta de peste 15 ani in domeniul resurselor umane in companii cu peste 700 de angajati din industria prelucratoare, constructii si call center
(Visited 4,577 times, 5 visits today)
Leave a Reply