Dosarul personal al salariatului: continut dosar (info utile)

Potrivit art.7 alin.(2) din HG nr.905/2017, dosarul personal al salariatului trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele documente:
– actele necesare angajarii;
– contractul individual de munca;
– actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca;
– acte de studii/certificate de calificare;
– orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registrul general de evidenta a salariatilor.

Intrucat legiuitorul nu enumera in mod limitativ si expres documentele incluse in dosarul personal al salariatului, acest lucru a condus la o practica diferita la nivelul inspectoratelor teritoriale de munca.

In plus, pentru a respecta prevederile legale dar si pentru a se pune la “adapost” in relatia cu salariatii si cu inspectorii de munca, angajatorul trebuie sa intocmeasca si o serie de alte documente.

Astfel, in functie de informarile inspectoratelor teritoriale de munca, dar si pentru o relatie corecta angajator-salariat, consideram ca dosarul personal al salariatului trebuie sa contina o serie de documente grupate pe urmatoarele sectiuni, dupa cum urmeaza:
A. Date cu caracter personal
B. Studii, pregatirea profesionala și recalificari ulterioare
C. Date privind activitatea profesionala
D. Declaratii ale salariatului
E. Date privind situatia disciplinara a salariatului
F. Date privind situatia concediilor de odihna și a altor tipuri de concedii
G. Adeverinte eliberate salariatului
H. Accesul la dosarul personal al salariatului

Avand in vedere toate acestea, va recomandam lucrarea “Dosarul personal al salariatului – acte, modele si formulare necesare”, actualizata 2023. Acolo gasiti 78 de modele si formulare necesare si indicatii privind completarea lor corecta.

IMPORTANT! Dosarul personal se intocmeste pentru toti salariatii societatii, se pastreaza in bune conditii la sediu si se prezinta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora. Refuzul de a pune la dispozitia inspectorului de munca dosarul personal al salariatilor se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 lei la 8.000 lei. Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele solicitate de catre salariat sau de catre un fost salariat se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei.

savciuc1Autor: Elena Savciuc, expert legislatia muncii, membru acreditat UNELM
* Experienta de peste 15 ani in domeniul resurselor umane in companii cu peste 700 de angajati din industria prelucratoare, constructii si call center

(Visited 990 times, 1 visits today)

One Response to Dosarul personal al salariatului: continut dosar (info utile)

  1. Simona says:

    Buna ziua,
    va rog mult sa ma ajutati in urmatoarea situatie: firma nu mai detine arhiva, un fost angajat a fost la Casa de Pensii si ii lipsesc 5 luni de cotizare (iun, iulie, august, sept si noiembrie (culmea oct apare 2006). cum pot sa l ajut?
    Multumesc mult!

Leave a Reply

Your email address will not be published.