ITM: Fluturasul de salariu (info utile)

Potrivit prevederilor legale cu privire la plata salariului, Codul Muncii specifica faptul ca salariul trebuie platit cel putin o data pe luna, iar plata este efectuata direct titularului sau persoanei imputernicite de acesta.

Plata salariului se dovedeste prin semnarea statelor de plata, precum si prin orice alte documente justificative care arata efectuarea platii.

Documentele care dovedesc plata salariului trebuie pastrate si arhivate de catre angajator conform reglementarilor contabile.

Fluturasul de salariu este documentul detaliat si individualizat care contine veniturile si retinerile pentru fiecare angajat in parte.

Practic, prin intermediul acestuia, angajatul poate vedea componenta salariului, contributiile si impozitele care se retin. Pe langa acestea, angajatorul poate include o serie de alte informatii pe care le considera utile.

Fluturasul de salariu nu este reglementat din punct de vedere legal, astfel angajatorii nu sunt obligati sa-l emita, cu exceptia cazului in care aceasta procedura este specificata in contractul colectiv de munca aplicabil sau in regulamentul intern.

Totusi, pentru transparenta si pentru ca salariatii sa poata vedea cum le-au fost calculate salariile si ce retineri s-au efectuat, recomandam ca angajatorii sa furnizeze un astfel de document.

Daca la nivel de unitate se decide ca fluturasii de salariu sa constituie dovada platii salariului, acestia trebuie sa cuprinda urmatoarele informatii:
• Datele de identificare ale angajatului (nume, prenume, functia ocupata)
• Lunar de referinta pentru care se efectueaza plata salariului
• Timpul efectiv lucrat si timpul nelucrat, dupa caz (concediu de odihna, concediu medical, concediu fara salariu, etc.)
• Detalierea veniturilor brute (salariul de baza, salariul conform timpului efectiv lucrat, sporuri, bonusuri, tichete de masa, indemnizatii de concediu, alte beneficii prevazute in contract, etc.)
• Retineri salariale (contributii sociale, impozite, asigurari etc.)
• Venit net de plata (suma pe care o primeste efectiv angajatul).

Emiterea si distribuirea fluturasului tine de procedurile interne ale angajatorului.

Insa, pentru a informa angajatul cu privire la drepturile sale salariale si a mentine o comunicare eficienta cu acesta, recomandam angajatorului sa implementeze aceasta practica.

Sursa: ITM Salaj

(Visited 498 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.