Prin Ordinul MMFTSS nr. 1107/2025 s-a aprobat Procedura de acces in vederea completarii, transmiterii si interogarii datelor in/din Registrul general de evidenta a salariatilor – REGES-ONLINE.
Fiindca procesul de tranzitie presupune crearea conturilor, accesarea registrelor, delegarea drepturilor de acces si completarea datelor necesare, e esential ca angajatorii sa-l demareze cat mai devreme posibil pentru a evita eventualele dificultati generate de tranzitia realizata la limita termenului legal.
Accesul la registrul unui angajator poate fi autorizat pentru reprezentantii legali ai companiei sau alte persoane imputernicite, prin incarcarea actelor doveditoare.
Daca un angajator doreste sa acorde drept de acces la registru pentru unul sau mai multi angajati, trebuie sa intocmeasca o decizie scrisa. Apoi, din sectiunea Registre → Delegare completeaza formularul de acces cu datele angajatului. Dupa aprobarea automata a cererii, salariatul delegat se autentifica in REGES-Online cu propriul cont si acceseaza registrul angajatorului.
Companiile care recurg la un prestator de servicii pentru gestionarea informatiilor din REGES-Online le pot acorda acces, apeland din sectiunea Registre optiunea Delegare si completand datele necesare.
Tot pana la finele perioadei de tranzitie, angajatorii trebuie sa se asigure ca actualizeaza si completeaza campurile noi, obligatorii, in platforma Reges-Online, care sunt aplicabile atat pentru contractele aflate deja in derulare la momentul tranzitiei, apeland optiunea Modificare contract, cat si pentru cele noi.
De retinut :
*Reges-Online preia automat datele din vechiul sistem Revisal, fiind necesara doar completarea informatiilor suplimentare care nu existau anterior.
Noile campuri obligatorii includ:
*Locul muncii. Astfel daca locul de munca este fix, se va introduce judetul si localitatea unde se desfasoara activitatea, iar daca este mobil, se va introduce adresa angajatorului, adica locul de unde este coordonata activitatea.
*Gradul de invaliditate/handicap. Daca este cazul, se va completa gradul de invaliditate sau handicap, tipul, numarul si perioada de valabilitate a certificatului aferent.
*Repartizarea timpului de munca: se va completa, dupa caz, o repartizare uniforma (cu intervale orare precise) sau inegala; respectiv in ture de munca, ceea ce va necesita utilizarea campului pentru detalii suplimentare.
*Nivelul de studii – se introduce nivelul necesar ocuparii postului, nu studiile angajatului daca acestea nu sunt relevante pentru post.
*Angajatorii trebuie sa acorde atentie si situatiilor speciale: concedii medicale in derulare, suspendari active si detasari, toate acestea necesitand actualizari in noul sistem.
Cea mai importanta noutate adusa de noul Registru este ca salariatii au acces, prin cont individual, la datele lor din REGES-Online si pot obtine extrase privind activitatea desfasurata.
Sursa: ITM Salaj
(Visited 1,887 times, 6 visits today)
Leave a Reply