Legea nr.267/2021 pentru completarea OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial nr.1076 din 10 noiembrie 2021 si care intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2022, prevede ca se interzice institutiilor publice si organelor de specialitate ale administratiei publice centrale sa solicite persoanelor fizice sau persoanelor juridice, in vederea solutionarii cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de catre institutii publice sau organe de specialitate ale administratiei publice centrale.

*Va propunem un model de regulament intern (EDITABIL), in lucrarea Regulament intern: model si documente conexe
Legea nr.267/2021 prevede urmatoarele:
Articolul I – Dupa articolul 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 490 din 30 iunie 2016, aprobata cu modificari prin Legea nr. 179/2017, se introduce un nou articol, articolul 2^1, cu urmatorul cuprins:
Elena Savciuc a mai publicat si:
*(EDITABIL) 145 de modele si formulare necesare la incheierea, executarea, modificarea, suspendarea si incetarea CIM, actualizate la zi
*(EDITABIL) Regulament intern: model si documente conexe, actualizat la zi
*(EDITABIL) Dosarul personal al salariatului – acte, modele si formulare necesare, actualizat la zi
*(EDITABIL) Revisal – ghid practic de completare si transmitere, actualizat la zi
*(EDITABIL) Negocierea si incheierea contractului colectiv de munca la nivel de unitate – ghid practice, actualizat la zi
Articolul 2^1
(1) Se interzice institutiilor publice si organelor de specialitate ale administratiei publice centrale sa solicite persoanelor fizice sau persoanelor juridice, in vederea solutionarii cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de catre institutii publice sau organe de specialitate ale administratiei publice centrale.
(2) Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale solicita entitatilor care au emis documentele prevazute la alin. (1), in format electronic, copii sau extrase ale acestora, in baza consimtamantului expres al beneficiarului serviciului public, prevederile art. 2 alin. (2) si ale art. 4 aplicandu-se in mod corespunzator.
Articolul II – Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 490 din 30 iunie 2016, aprobata cu modificari prin Legea nr. 179/2017, cu completarea adusa prin prezenta lege, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.
Articolul III – Prezenta lege intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2022.
Autor: Elena Savciuc, expert legislatia muncii, membru UNELM
* Experienta de peste 15 ani in domeniul resurselor umane in companii cu peste 700 de angajati din industria prelucratoare, constructii si call center
(Visited 746 times, 1 visits today)
Leave a Reply